Virkning iFokus

Virkning

Etikettervirkainspirationnybörjare
Läst 227 ggr
Agnes.Pärlor
3

Första Grytlapp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min första grytlapp. Min storebror som flyttat hemifrån skall få den i julklapp. Jag har virkat lite förut. Men det här är nog det jag är mest nöjd med hittills. Lägg upp en bild på din första grytlapp. Eller bara på en grytlapp du gjort.

Pyttelite
2

Den ser perfekt ut!

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Agnes.Pärlor
2

#1 Tack så mycket Pyttelite. Jag skall nog göra en till. Fast till mitt kök. Pappa och jag skall bara in och köpa lite garn.

Pyttelite
2

#2: Det är kul och virka! 😊

Agnes.Pärlor
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, det är det. Tycker det är roligare att göra runda saker. Här är en grytlapp som min farmor har gjort. Den är 45 år gammal! Jag fick tyvärr inte träffa henne. Men hon gjorde snygga grytlappar. 😁

Pyttelite
2

#4: Roligt att du har kvar den - när du fått full fart kan du räkna ut mönstret och göra en likadan med din egna färgsättning.

Agnes.Pärlor
1

#5 Mönstret ser ju inte så svårt ut, om det inte vore för dom förargliga "volangerna" längst ut och dom röda "plupparna".
Har inte du någon hemmagjord grytlapp du kan slänga upp en bild på, Pyttelite? 😊

Maria
1

#0 Så fin🙂

/Maria

Pyttelite
1

#6: Jag har nog slängt mina alster. Nya köps på loppis eller Röda Korset men jag blir verkligen sugen att börja igen när jag ser hur fint du gjort.

Tyvärr virkar jag ganska ojämnt.

Annars är grytlappar bra för det är inte ett så stort projekt och kan bli färdigt.

Håller med dig om att det varit kul om det kom in fler exempel.