Billigt garn?
Vart köper ni erat garn? Jag kan tänka mig både fysiska och nätaffärer. Gärna bomull men även acryl går bra. Gärna så billigt som möjligt då jag virkar rätt mycket ;)
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida
Vad räknas som billigt? 100 gram - 10 kr?
#1 Det billigaste jag hittat hittills är 500 gram för 100 kr (rusta) så allt under det är billigt för mig :)
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida
Du kan ju kolla på secondhand-affärer. Jag köper nästan allt mitt garn så. Kom ihåg att frysa garnen direkt när du kommer hem om du köper secondhand. Det är inte så stor risk för mal i bomullsgarn men man vet aldrig.
Klipp slitna lakan i 2-3 cm långa strimlor och virka med en virknål i ca storlek 10 eller sticka. Virkat passar till styvare saker som hattar, väskor, mattor osv, stickat fungerar till exempelvis kläder.
Slitna lakan får man i regel gratis.
Stickat av ett randigt tyg:

Virkat:
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Nu vet jag ju inte var du bor, men på torget i Trelleborg brukar ett äldre par stå och sälja garn i massor! De har både dyrare och billigare garn. De har även meganystan 1km (minns inte hur många g, men det är ett mellantunnt garn, kanske till virknål 4 eller så) 99 kr. :)
1km för 99kr?! COOLT!
Så sitter jag här med mina dubbla DROPS alpacka/ull för 39kr för 55m… 😃Fast jag är ifs kär i det garnet så jag ska inte klaga, särskilt inte när de, DROPS, har "rea" på alla alpacka-garner fram till sista december. 25% är det visst. Trodde först att det var bara i Uppsala men det är tydligen överallt. Sweet! 😎Särskilt, som jag skrev tidigare, virkar med två nystan åt gången för att få det ännu gosigare än vad det redan är :)
Men jag hänger på här: var köper man egentligen billigast garn som är av schysst kvalitet(Både nätet och fysiskt, bor själv i Uppsala). Och ni som testat red hearts(eller om det heter two hearts…. loggan är ett rött hjärta iaf, hur är det att virka med?)
Härligt Helg-iga Hälsningar,
Katarina
#6 Red heart är ganska lätt att arbeta med, i vart fall akrylen.
#6 Haha :)
Ja, Drops alpaca/alpaca+ull-garner är härliga. Själv älskar jag nepal, har en tröja stickad i det granet :)
Jag köpte en massa Red Heart nystan för kanske en månad sedan med en tröja i åtanke… Men funderar på om jag kanske ska sticka/virka ihop något annat…
Men precis som #7 säger, de är lätta att arbeta med. Dock tycker jag att resultatet kan, om man virkar/stickar för hårt, bli liksom "vaxigt". styvt och eländigt. Men håller man sig till den rekomenderade tjockleken på nålen så blir det fint 🙂
På tradera kan man göra fynd.
4 Så fina saker du gör bra tips :)
#11 Tack! Fördelen är att det går så fort att virka även stora saker med lakansgarn. Sånt gillar jag. Det är även positivt att kunna knöla ihop hundbäddar osv och köra dom i 90 grader.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
12 oja och katthuset var bland som sötaste -finaste katthus jag sett med 😍
beställ garn hos https://hobby365.se mycket låga priser!