Halloween-virkning! đ
Nu nÀr hettan har gett med sig sÄ skriker hÀnderna efter ett nytt virkningsprojekt och eftersom min absoluta favorithögtid stÄr för dörren sÄ sitter jag och skissar pÄ Halloween-relaterade alster.
Har ni sett nÄgot Halloween/Allhelgona-relaterat som ni tyckte var nÄgot lite extra? Det kan vara alltifrÄn klÀder till inredning och dekorationer till amigurumi.
Har ni ocksÄ planer pÄ att virka nÄgot för just den hÀr högtiden?
// Harley
- Redigerat 2020-09-17 21:26 av DesK
En idé jag har Àr att anvÀnda det hÀr Hayley the Horse mönstret som jag köpte för ett par Är sen (suverÀnt mönster, kan rekommenderas!) och göra en egen version av hÀsten Pepita frÄn Star Stable Online.
Det Ă€r förresten Pepita som stod modell för min Avatar hĂ€r pĂ„ iFokus. đ§Ą
// Harley
Inga planer för just Halloween men min virktid börjar ju nu nÀr mörkret kryper pÄ. Jag virkar ju bara pÄ det mörka halvÄret. Har en plÀd i virkkorgen som jag började pÄ 2018. Jag fÄr se hur det gÄr för jag har inte provat att virka sedan olyckan vid vedklyven i somras.
Hur ska du virka hÀsten?
Jag kom pÄ att jag virkade en trekantsschal med dödskallar till dottern. Vette sjutton var jag hittade det mönstret.
- Redigerat 2020-09-17 18:38 av JMW
#2: Samma hĂ€r i stort sett! Tappar lusten i vĂ€rmen nĂ€r det bara blir svettigt om hĂ€nderna att hĂ„lla i garnet. đ
Jag tror det fÄr bli en förenklad variant i orange och grönt bomullsgarn (Àlskar JÀrbo soft cotton), kanske rita lite detaljer med textilpenna sen, vi fÄr se.
// Harley
// Harley
- Redigerat 2020-09-17 21:32 av Herveaux
ska försöka göra lite pumpor o spöken (:
sunoo
Hur blev det?
Har ni nÄgra Halloweenskapelser att visa upp?
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli Àldre.
#6: Inget i Ă„r, finns dĂ€remot ett par vintriga nyttoprojekt som ska behövas. Nya (yoga)sockar stĂ„r överst pĂ„ listan just nu. đ„¶
// Harley