Pixelruta
Pixelruta
Börja rutan med en Magisk Ring (gul ruta) eller 6 lm hoptagna till en ring (röd ruta).
Varv 1: 3 lm (första st) 11 st, 1 sm i första st =12 st
Varv 2: 3 lm 1 st 1 dst i första st, * 1 dst 2 st i andra st, 1 st, 2 st 1 dst* upprepa *-* varvet ut, 1 sm i första st.
Varv 3: 3 lm 1 st 1 dst i första st,* 1 dst 2 st i andra st, 5 st, 2 st 1 dst * upprepa *-* varvet ut. Ta av garnet och fäst.
På varv 1 drar jag ihop de 3 första lm hårt, så syns det inte så tydligt att det är lm.
Om ni tittar riktigt noga så syns ritat mönster till vänster på den ensamma rutan .
Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!
Har du gjort den själv?
Mönstret till rutan.

Har en liknande ruta i min samling, men med lm i hörnen. När jag ville ha en "hel" pläd, virkade jag rutan utan lm. Var mönstret kommer från vet jag inte.
Knepigt skrivet mönster.
ska testas på å göra
ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på min hemsida www.nogg.se/spiiidis1
Hittade ett annat mönster på engelska .http://geekwithahook.blogspot.se/2014/10/solid-granny-square-pattern-for-pixel-crochet-left-handed-version.html?m=1
Tycker nog att Pialinns skrivna mönster är ganska klart. Inga konstigheter alls.
håller med
ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på min hemsida www.nogg.se/spiiidis1
Instämmer med #8 Pialinns beskrivning är bra och tydlig
/Désirée
Man tycker olika.

Tack för berömmet alla.
#11 Kan du inte läsa det ritade mönstret?
Kan man inte se bilden när man surfar på mobilen? Ser ingen bild nu i alla fall :( Är smått beroende av diagram och bilder, förstår så mkt bättre då ^^
Jag tycker att mönstret som är ritat på bilden är för svagt svart, svårt att se

Eftersom jag inte visste hur tjocka strecken skulle bli, blev de för tunna. Kan du inte öppna paint och fylla i dom?