Virka dödskalle ?
Hejsan .
Jag har tydligen fått för mig att jag vill komma igång med virkningen igen. Har ett halvfärdigt(om ens de) projekt med mormorsrutor men jag kommer ingen stans med det för tillfället . Men nu är det så att jag fått för mig jag skulle vilja virka ett dödskallehuvud. Så nu har jag lite frågor 😛
Går det att göra det? Och finns det något lätt gratismönster för det? Jag tänkte göra en snuttefilt i denna stilen med huvudet sen. Är det görbart för en nybörjare? 😛
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
Vilka/vilket språk föredrar du?
#1 Svenska😉 Tror inte jag vågar mig på engelska innan jag vet vad jag gör 🤪
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
Hittar mest sådana som är platta…
#3 Okej. Konstigt att det inte finns … 😕
Någon annan som kanske vet?
/ J
Jag har också bara sett platta dödskallar. Lycka till i jakten!
Min blogg: www.pysselhyss.com
Medarbetare på scrapbooking.ifokus

http://www.craftster.org/forum/index.php?topic=170274.0
Tyvärr är det ett engelskt mönster.
Googla på: skull crochet så finns bilder för inspiration
Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!
#6 Tack så mycket.
Men tyvärr är jag helt nybörjare så jag vågar mig nog inte på något engelskt, inte än i alla fall 😛 Men tack! Får försöka mig på att leta under veckan då .🙂
/ J

Kanske kan någon inne på Amigirum/ifokusi hjälpa dej. Tror jag sett en döskalle där.
#8 Tack ! Ska titta in där också då 🙂
/ J

Här är ett mönster från Black Swan.
http://ifokus-assets.se/uploads/3bb/3bb1d148e42709198688e85393f2e9a8/doskalle.pdf
Bilder finns i #10 i denna tråd, men kolla hela tråden för mer info.
http://virkning.ifokus.se/discussions/5249c7f98e0e74266800024c-virkad-doskalle
PS Visste att jag sett en döskalle på iFokus.
#10 Tack! 🙂 Ska kolla in där då .
Tvivlar dock på att de skulle funka till de jag tänkt. (i och med att dom är ihåliga)
/ J
Kanske skulle gå att virka en inre form i svart som man stoppar och syr fast skallen på. Hur tänkte du virka själva snuttefilten? Olika färger?
Annars har jag sett att man virkat äggformade skallar som man broderat ögon näsa mun på i döskallestil.
#12 Okej. Tänkte göra som dessa. Och de är väl som mormorsrutor? Och då tänkte jag svart och sen kanske någon av dom sista raderna tänkte jag ta in lite vitt också och sedan svart igen 😛
/ J
Jag skulle testa med att när man virkar huvudet så gör man ett varv utan minskningar mellan varven när man gör nederdelen av huvudet så formen blir oval. För ögonen så kan man virka två rundlar, inte nödvändigtvis lika stora. Kanske att virka två varv vitt och två varv svart på fyrkanten som på nalle-snuttisen.
#14 Okej. Tyvärr säger det inte mig så mycket när du förklarar då jag är helnybörjare😛 Men jag ska ta mig tid i helgen och se om jag fattar mönstret i nr 10 och så får jag se sen 🙂
/ J
#15 Du kan kanske virka till svarta cirklar som du fäster på insidan av skallen för att täcka ögonen, eventuellt syr fast dem, och sen fyller huvudet med stoppning. 🙂
#17 Riktigt söt 🙂 Nästan som jag tänkt mig, men ändå inte helt. Får ta mig en liten funderare helt enkelt och se hur jag gör😛
/ J
#17 Den blev ju jättebra! 👍
Vad fin den blev! Min bebis skulle uppskatta de svartvita färgerna iallafall fall :)
Min blogg: www.pysselhyss.com
Medarbetare på scrapbooking.ifokus