Virka julklappar till varandra?
Lätt inspirerad av Pialinns tråd om julgransprojekt tänkte jag höra om ni skulle vara intresserade av att virka en liten julklapp till varandra.🙂
De som är intresserade eller har förslag får gärna kommentera här under.
Åh, ja, vad roligt! Jag är definitivt intresserad! 🙂
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Ja det skulle vara roligt!
låter super :D
// Claudia Bertheau
BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

Det låter kul 🙂
Låter som en rolig idé. :)
Seeing isn't believing, believing is seeing.
/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus
Låter kul! Hur gör vi rent praktiskt? Alla gör något till alla? Eller några var? Bindande anmälan? Vem håller i det? Presentation så man vet vad de andra gillar, t ex favoritfärger? Många frågor men det hade varit kul att genomföra ☺
Vi har något vi kallar "hemliga tomten" på Julen.ifokus. Man skulle kunna lägga upp det på ett liknande sätt. Alla som vill vara med anmäler sitt intresse (via PM) till ansvarig (t.ex sajtvärd), i anmälan skriver man tre punkter om sig själv för att den som ska skicka ska veta något om en. Därefter delar den ansvarige upp så att alla får skicka till någon och alla får av någon. Man bestämmer en ungefärlig kostnad som det ska ligga på. När man skickar sin julklapp skickar man även med en lite ledtråd om vem det är som gjort den. Lite senare lägger vi upp en tråd där man får gissa vem man fått av och efter någon/några veckors gissningar läggs listan ut, så alla kan se vem de fick av. :)
#6 Bra frågor. 🙂
Jag tänkte att det vore enklast att den som ligger ovanför i listan är den man skickar till. Sen när alla som vill vara med har fått en person att virka till så har man till ett visst datum att skicka denna, och adressen tar man givetvis via pm. Bindande är det väl till viss del, vill man dra sig ur efter man sagt ja får man göra det i rimlig tid så att man hinner lösa "glappet i kedjan". Favoritfärg var en bra idé. 👍
#8 👍
Mvh Melinda
-Sajtvärd på Virkning.iFokus.se-
#7 Hemliga tomten lät spännande,
eller vad säger vår kära Sajtvärd? 🙂
#7 Tycker också det låter som en kul idé!
Oh vad roligt! Jag är gärna på :) Röstar också för att vi gör som på jul.i.fokus med hemlig tomte :)
Ska vi göra upp regler och organisera det? En anmälningstråd kanske där man beskriver sig själv utifrån vissa frågor och samtidigt anmäler sig. Så får en hemlig tomte lotta vem som ska virka till vem. Ska vi ha någon summa? Ska det "bara" vara något virkat?
#13 Det verkar som att hemliga tomten är vad folket begär. 🙂
Jag föreslår att de som är intresserade av att delta Pm:ar mig med titeln "Julklappen" där man lite kort berättar vad man gillar, eventuell favortfärg, samt sin adress så man vet vars man ska skicka sagda julklapp. Deltagarna lottas ut av och sen får verket skickas innan ett visst datum. Jag föreslår i det fallet före den 10:e december så att man inte överrumplas av det och vanliga julbestyr samtidigt. Summa kan vara svårt att komma överens om, då men vikten bör nog hållas under 500 gram.
Vad sägs? 🙂
#14 Det tycker jag låter jättebra! :)
#14 Jättebra förslag! ☺
Yllhilda Du kan hålla i det 👍
Mvh Melinda
#17 Ok, boss! 👍
Hade jag haft mer ork hade jag jättegärna varit med men får bli vid ett annat tillfälle 👍
Mvh Melinda
#19 Då tar vi det vid nästa evenemang. 🥳
Satte vi ett sista anmälningsdatum?
#21 Japp. Jag gjorde en sammanfattning i ny tråd. 🙂
http://virkning.ifokus.se/discussions/541beaad8e0e747bb8005ca1-hemliga-virktomten?discussions-1