Virkning iFokus

Virkning

Etikettinspiration
Läst 1237 ggr
TerriZue
0

Hjälp med tips!

Nu var det dags ännu en gång! 

Jag har frågat om liknande saker här förut. Min mamma fyller år (47 år) och jag vet inte vad jag ska ge henne. Hon vill egentligen inte ha något (om man inte räknar en miljon kronor, en pool, ett hus i spanien och en ny bil) men så klart vill jag ge henne någonting i alla fall. 

Förra året gav jag henne ett par pulsvärmare som jag hade virkat och de blev mycket uppskattade (hon är ganska frusen av sig) och i julklapp fick hon en filt virkad av mormorsrutor). Vad ska jag ge henne nu? Fantasin har tagit slut helt och hållet! 

Ös på med tips och idéer! Bifoga gärna mönster om ni vill. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Sjöstjärna
0

Om hon är frusen så kanske en trevlig sjal att ha över axlarna i sommar skulle vara välkommet?

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

[Yllhilda]
0

Tofflor, benvärmare, enkel bolero. Eller kanske rentav en skål som du stärkt med tapetklister. 😎

TerriZue
1

Det är ju bra tips allihop! :) Hittade ett mönster på jättesöta tofflor på DROPS men enligt syrran har mamma redan ett par tofflor som hon tycker väldigt mycket om.

En fin själ kunde ju vara något. :) Och en skål låter ju jätteskoj, jag hade inte ens tänkt på att man kunde virka annat än klädesplagg och mjukisdjur. Jag sak genast kolla upp lite mönster. :)

nickiee
1

kan rekommendera att göra  ett par fina små benvärmare som täcker vristen å lien bit upp på smalbenet när hon är frusen för det värmer mycket gott ..

har själv frusit om benen lite ibland  då har jag satt på mej mina benvärmare å tryckt ner dom så pass att dom sitter bara på den bit jag skrev å det har hjälpt mycket .. kommer själv att göra som pulsvärmare fast till vristen istället när jag är klar med det jag håller på med nu

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Pialinn
3

Att virka Kärleksknutar går fort.

http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=111&d_id=40&lang=se    Här visas hur man virkar en fyrkantig sjal.

Och här en trekantig.   http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=122&d_id=30&lang=se

Kolla på google/youtube om du vill lära dej. Det är lite svårt att läsa sej till hur man gör. Men sen är det hur lätt som helst.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Pialinn
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en spansk beskrivning på kärleksknut. Hade för mej att den hette lax-knut. Här heter den galen-knut.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

TerriZue
0

Ååh, så fint! :) Tack så mycket för tipset! :D