Virkning iFokus

Virkning

Etikett: garn
Läst 919 ggr
[Yllhilda]
1

Vad är er favoritfärg på garn?

Jag har märkt att man gärna föredrar att arbeta med vissa färger och undviker andra. 

Hur är det för er? Vilka färger brukar ni dras åt oftast? 🙂

Cathclaws
1

Jag dras oftast till blå toner, lila, svart samt jordnära toner som grönt, beige, brunt etc. Men ibland får jag för mig att vara lite tokig så då köper jag helt galna håriga, knottriga, u name it-konstiga garner och tänker att jag kommer nog på något att göra med dem 😂

Just nu har jag investerat i några "regnbågs"nystan(ett garn med många färger på samma garntråd), två gråblå, samt ett mint grönt och två blå knottergarner som ska få bli en sjal eller en lätt sommar tröja. Inhandlat på Garn Extrem i Linköping strax innan stängningsdags. Så det blev inte precis det jag tänkt, men nöjd och glad är jag. :)

Cathclaws
0

Vilka färger dras du själv till Yllhilda? :)

[Yllhilda]
0

#2 Jag tenderar att ta lite mer jordnära färger, som beige och brunt samt färger som inte känns så skarpa, som lite mörkare blå och mintgrönt. 🙂 

En kompis virkade en afghan i klara "halloween-färger" som hon sedan draperade över sin soffa och undrade om jag ville ha en likadan. Jag tackade nej. Det fungerade för henne men stack ordentligt i mina ögon med skrik-orange, svart och riktigt djup lila.

[Yllhilda]
0

#1 Jag förstår vad du menar med lite galna inköp. Jag hittade ett jättefint garn(som redan var "virkad") och hoppades kunna göra något med det, men inte en susning efter ett års funderande. 

Jag hoppas få se resutatet av regnbågs- och blågröna garnet. 😍 Lät spännande!

[MyCassie]
1

Svart brukar jag mest jobba med, vet inte varför, kanske för att jag tycker det är en bra grundfärg. Annars är grön en favorit men inte alla gröna nyanser, utan mer åt pastell hållet eller skogsgrönt.

ThreeStars
1

Jag brukar köpa mörka garner i röda och gröna toner, och ofta också melerade garner i alla möjliga färgskalor :)

tessan07
1

Jag älskar rosa så mycket blir i den färgen! 🙂

/Elin

http://elinsvirkblogg.devote.se/

[chiffong]
1

Jag gillar pasteller, blir mycket sånt. Jeansblå tillsammans med beige är också en favorit.

[Joanna76]
0

Mest gillar jag flerfärgade garn i häftiga färger. Annars rosa!