Tokig hatt.
Jag hade en stor boll med bomullsgarn som jag ville göra en hatt med. Problemet var att jag inte hittade något fint mönster i rätt storlek, så jag höftade ihop en egen.
Den blev helgalen och åttakantig.
Jag vill gärna att kanterna på brättet ska hålla sig raka, men inte ens när jag virkat in en styv tråd vill det bli rakare. Jag kanske kan lyckas pilla in en mindre ståltråd, vad vet jag.
Men för tillfället vill jag bara dekorera den. Jag virkade till mig några spetskanter(på bilden, bara pålagda för att ge en idé) och ska försöka få den lite snyggare.
Tips mottages med glädje!
Vad söt den blev! Några blommor är ju aldrig fel, fast då kanske den blir för söt… Jag hade nog dekorerat med pärlor.
Apropå brättet - kan man inte stärka det med potatismjöl som man gör med dukar och sånt??
#1 Tackar. :) Ja pärlor var en jättebra idé! Funderade även på en bit spets som är veckad så den får lite sidvolym.
Jag tänkte också på det, men om det skulle råka börja regna, blir den inte väldigt.. slak då?
Haha, ja om det regnar så kanske den hänger runt ansiktet! Ser det framför mig! 😂Vet inte alls hur man gör annars tyvärr.
Spetsen där låter som en bra idé!