Virkning iFokus

Virkning

Etikettinspiration
Läst 893 ggr
Svarttusch
2013-09-21 21:17
1

Gallerfilt

(Har tyvärr ingen bild än) 

Den perfekta filten till bebisar och är ofta dyr att köpa men otroligt lätt att göra. 

Börja med att göra luftmaskor, så det blir den bredden du vill ha (eller längd om du vill göra den omvänt, spelar ingen roll 🙂). Sen gör du fasta maskor i två varv. Därefter gör du tre luftmaskor och gör sedan en stolpe i tredje fasta maskan. Sen en luftmaska och sen en stolpe i femte maskan. Du gör alltså en stolpe i varannan maska och en luftmaska emellan. Sen fortsätter du med varven på samma sätt. Jag har testat att göra stolpen i "mellanrummet" som blir, det går snabbare då tycker jag, och blir lite mer asymetriskt, men det är en smaksak :) När filten har rätt längd, gör två varv med fasta maskor. 

Hoppas jag förklarat bra, fråga annars :)

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

[JeanetteK]
2013-09-22 20:07
0

Verkar spännande. Hoppas du kan hitta en bild för jag vill gärna se! 👍🙂

Svarttusch
2013-09-22 20:10
0

Kan ta en bild imorgon, den enda jag vet vart den är ligger i vagnen :P Den är väldigt praktiskt och går fort att göra. En perfekt present till nyblivna föräldrar eller till nyföddisar :) Min sexmånaders tycker om att pilla med den eftersom det blir små hål i den :)

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

[JeanetteK]
2013-09-22 20:11
1

Det skulle vara jätteroligt om du vill ta kort på den! Som sagt perfekt present låter det som!