Annons:
Etikettvirka
Läst 457 ggr
Herveaux
2018-03-20 08:42

Ert drömprojekt?

Om ni hade både tid, ekonomi och ork för att ta er an ett riktigt drömprojekt - vad skulle det vara då?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Herveaux
2018-03-20 08:48
#1

Jag skulle vilja göra något stort., typ ett överkast eller rejäl filt i C2C-teknik. 
Motivet är klurigare, får nog bli flera mega-filter.🤪
Definitivt ett med Harry Potter-motiv iaf.

Om ekonomin var obegränsad skulle jag virka ett fränt hästtäcke - bara för att.😛


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

parsley
2018-03-20 10:00
#2

Överkast i Bohusruta är ett tänkbart drömprojekt. Eller en pläd i mormorsrutor i något fint garn.

[Rhonda]
2018-03-21 07:54
#3

En pläd till soffan i  mormorsrutor.

 Fick googla på 'Bohusrutan'.  Visst känner man igen den men namnet visste jag inte.  Den finns i en gammal virkbok jag har från 1969 'Virka stjärnor'.

Christina66
2018-03-24 13:10
#4

En kappa typ Odd Molly-stil eller kanske en stor tröja o oversize-modell, d v s stor, mysig och med armar som är rymliga.

Tyvärr, för lite virkning just nu, kanske inspiration och ork kommer framåt våren.

Christina66
2018-04-04 13:19
#5

Hej!

Nu har jag kommit på mitt ännu större drömprojekt när det gäller virkning.
Det är ett arbete med påfåglar, man kan göra ett överkast av mönstret eller som ett draperi/gardin (men det står i mönstret  att det i längden blir för tungt att hänga - men ni förstår nog vad jag menar…) Arbetet är en mittendel med tre stora olika motiv på påfåglar + någon annan exotisk fågel. Längderna kring mitten är också med fåglar, typ papegojor. Runt alltsammans är det virkat en ganska bred udd kant med blom-slingor.  Enastående vacker. Den fanns med i en gammal tidning från 1997. Hoppas ni kan föreställa er detta fantastiska arbete eller kanske t o m har sett bild på det. Tyvärr lyckades jag inte så bra med att skanna bilden annars hade jag gärna visat detta.

Upp till toppen
Annons: