Gratis mönster

Mössor & vantar med virkade blommor och blad

2018-01-30 07:40 #0 av: Eda

Till julklapp gav jag mina barnbarn 28 respektive 4 år dessa virkade vantar och mössor med virkade blommor och blad. Mönstret till dessa hittade jag på http://media.jarbo.se/patterns/pdf/91320_low.pdf

(Mönstret är till den större mössan och vantarna, till 4-åringen virkade jag på fri hand.)

Jag tror jag gjorde något fel när jag virkade blommorna, men jag tycker att det blev rätt bra ändå. 

Handikapptips har tips på hjälpmedel & aktiviteterKLICKA HÄR
👗Textilochtips har tips på kläder & handarbeten vid rörelsehinder.  KLICKA  HÄR  

Bloggarna är ideella och har ingen ersättning från butiker.  - Gilla gärna! 🌺

Anmäl
2018-01-30 07:42 #1 av: [Rhonda]

#0 Så vackra!

Anmäl
2018-01-30 07:46 #2 av: Magi-cat

Vad fina! Kär

Hjärta "Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den." (Tage D.)

Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant och Oförklarade fenomen.

Anmäl
2018-01-30 09:55 #3 av: DesK

Jättefina! Om man inte vill eller kan virka eller sticka vantar och mössor, bör det gå bra att köpa dem färdiga och bara virka blommor och blad och sedan sätta på dem på de köpta grejerna. 

Désirée

Anmäl
2018-01-30 15:49 #4 av: Eda

Bra idé med att köpa färdiga vantar och mössa. det kan ju också vara något man har hemma!

Handikapptips har tips på hjälpmedel & aktiviteterKLICKA HÄR
👗Textilochtips har tips på kläder & handarbeten vid rörelsehinder.  KLICKA  HÄR  

Bloggarna är ideella och har ingen ersättning från butiker.  - Gilla gärna! 🌺

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.