Annons:
Etikettpågående-arbete
Läst 942 ggr
oh-la
6/12/17, 4:48 PM

Babyfilt, hjälp med färger och kant

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Håller på att virka en filt till en släkting kommande lilla bebis, men jag kan inte bestämma mig för vilken färg jag vill ha runt! Kan inte heller bestämma ville typ av kant jag vill virka. Har någon förslag på fin kant samt mönster? Det är fasta maskor runt varje ruta. Det är i någon av de tre färgerna i filten jag vill virka kanten i, vilken tror ni blir snyggast?

Annons:
Herveaux
6/12/17, 4:55 PM
#1

Vad fin den blir! 😍

Jag hade antingen valt den ljusaste eller den mörkaste färgen till kanten.
Har inga tips på fin kant-mönster, men sånt är andra bra på!

//en annan velig virkare som sitter i ett eget "välja-färg"-dilemma. 😇


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Aleya
6/12/17, 4:56 PM
#2

Jag känner att turkost skulle kanske passa som färg på kanten.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Maria
6/12/17, 5:38 PM
#3

Jag hade nog valt den mörkare.

Väldigt fin filt🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

oh-la
6/12/17, 5:47 PM
#4

#1 Haha, ja, jag har velat som attan bara om dessa tre färger. Jag är hopplös!! Annars håller jag med dig, det lutar åt den ljusaste eller den mörkaste. Håller på och virkar fasta maskor runt nu i den ljusa. Vet bara i te om jag ska göra hela kanten ljus eller byta och göra en kant i annan färg. #2 ja, det hade kunnat bli fint, men som jag skrev är det de tre färgerna jag har i som är aktuellt. Tror den blir rörig annars.

Aleya
6/12/17, 6:23 PM
#5

Då skulle jag ta ljuslila på ytterkanten

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

oh-la
6/13/17, 10:45 AM
#6

#3 tack! Jag har börjat med den mörkare runt nu. Började virka muschar runt. Tänkte göra en kant utanför det med stolpar. Får se om jag har kör med muschar i mörkt och använder drn ljusare lila i ytterkant… Gud vad velig jag är :p

Annons:
JMW
6/13/17, 11:48 AM
#7

Vilka fina färger på filten. Ska bli kul att se den färdig. Jag tror bestämt att du fotat avigsidan av filten.  😉

[Rhonda]
6/13/17, 12:00 PM
#8

Så fina färger. Jag skulle ha valt den mörka färgen. Den liksom ramar in filten.

oh-la
6/13/17, 12:10 PM
#9

#7 jag har nog fotat både och, typ varannan ruta avig och varannan rät ;) är fullkomligt usel på avig och rät på vissa typer av rutor, och i denna är nog den värsta :p virkar jag inte ihop direkt under virkningen så jag har avig och rät i handen blir det kaos :P tur att mottagarna av filten inte virkar alls, så dom lär inte se mitt slarv.

Pialinn
6/13/17, 2:29 PM
#10

Om man vill ha inspiration på kan man googla: crochet borders. Och sen kolla bilder.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

oh-la
6/13/17, 2:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

#10, tack! Jag gjorde det och hittade lite inspiration :) har börjat så smått och har en plan… ;)

oh-la
6/14/17, 9:37 PM
#12

Ja, heligheten höll i sig. Kompromissande med både den ljusa och den mörk lila i kanten.

Jenny Bergh
6/15/17, 9:34 AM
#13

Så fint!

Annons:
[Rhonda]
6/15/17, 9:40 AM
#14

#11 Perfekt!

oh-la
6/16/17, 2:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Nu har jag kommit en bit runt med kanten.

Carmarino
6/17/17, 2:47 PM
#16

Snyggt.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: