Annons:
Etikettinspiration
Läst 1040 ggr
Roosenlilja
2016-10-31 23:06

Fuskolle

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick ju hänga på trenden. :) Virkade resår på längden istället. Garn Split, virknål 6. Nederkant virkad med stolpar.

People will forget what you said, People will forget what you did, but people will never forget how you made them feel  //Maya Angelou

Annons:
DesK
2016-11-01 06:54
#1

Jättefin! Är det en svår teknik?

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Rhonda]
2016-11-01 07:07
#2

#0 Så fin Sussi

Roosenlilja
2016-11-01 09:50
#3

#1 Tack! Nej, du virkar en luftmaskkedja i den längd som behövs för att räcka runt halsen och ner på nyckelbenet ungefär. Sen virkar du halvstolpar i bakre maskor (det är den som ligger i utkanten på din v-rad. Finns information på Youtube.) hela tiden till den blir så bred som du vill ha den. När det är gjort sätter du halsduken runt halsen och kollar var nedre hörn hamnar och fäster en tråd där. Sen gjorde jag ett varv runtom med stolpar. virkade ihop båda till ett stycke om jag säger så. P.S virka inte ihop halsdelen hehe… Du kan sätta knappar om du gör knapphål var tredje varv på en sida. Min blev med det tjocka garnet 12 varv totalt, men jag struntade i knapparna då det sitter fint ändå. Sydde däremot i fyra små knappar genom båda och då sitter det ju fast där iaf.

Här finns en video

Istället för att ha den öppen med knappar så gjorde jag som jag skrev :)

#2 Tack :)

People will forget what you said, People will forget what you did, but people will never forget how you made them feel  //Maya Angelou

Upp till toppen
Annons: