Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 617 ggr
Sebastian.l.e
9/10/16, 4:22 PM

Vad gör ni när...

Jag har en sjukdom som heter fibromyalgi vilket är ovanligt i min ålder på 22 år. Har bra och dåliga dagar som med de flesta kroniska sjukdomar så det gjorde mig lite nyfiken… När ni kommer på att ni av någon anledning inte kan virka mer för dagen/stunden, byter ni till något annat kreativt projekt eller återgår ni helt till det som måste göras under vardagen? :)

Annons:
JMW
9/10/16, 4:47 PM
#1

För min del så gäller det stunden. Jag sitter oftast i soffan och virkar och får emellanåt ont i mina handleder. Då lägger jag undan och fortsätter med tevetittandet. :-)

Sebastian.l.e
9/10/16, 5:39 PM
#2

#1 Åh det låter smart ändå. Jag kan inte låta bli att jobba med något så jag byter ofta projekt

Eda
9/11/16, 9:25 AM
#3

Dagligdags har jag sällan tid att handarbeta längre stunder (familj, barnvakt, volontärjobb, bloggar, Facebook m.m.) men när min man och jag är ute och reser vilket vi ofta gör med tåg eller buss längre sträckor har jag med mig stickning eller virkning, laptop och böcker. Jag har då märkt att efter några timmar gör mina artrosfingrar ont och ibland domnar också mina fingrar, då är det bara att göra ett uppehåll och istället blogga, läsa eller prata.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Sebastian.l.e
9/11/16, 12:03 PM
#4

#3 Jag hoppar för tillfället mellan virkning, stickning och att sy på ett lapptäcke för hand. Jag måste hela tiden hålla fingrarna sysselsatta även om jag ibland skulle behöva låta dom vila.

[Rhonda]
9/12/16, 8:17 AM
#5

#0 Så tråkigt att höra att du har den hemska sjukdomen. 😕

många kramar

Sebastian.l.e
9/12/16, 10:36 AM
#6

#5 Tack så mycket, det är lite att vänja sig vid. Bara glad att jag vet vad det är nu efter 7 år av bara smärta och inga läkare som tar det seriöst

Annons:
Agafia
9/13/16, 9:21 AM
#7

Jag brukar ställa en äggklocka så jag inte virkar för länge o överanstränger mina händer .

DesK
9/13/16, 9:32 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Sebastian, så tråkigt att du har fibro! Håller tummarna för att du har många bra dagar!

Jag hinner sällan handarbeta längre stunder, men när jag väl sitter med något, så brukar Zaki påminna mig om att jag har vissa plikter mot honom 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Rhonda]
9/13/16, 9:33 AM
#9

#8 Sådan söt vovve du har!

Agafia
9/13/16, 9:35 AM
#10

Oh vilken sötnos , är det en Akita ?

DesK
9/13/16, 9:40 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Tack båda två 🙂 Det är en shiba, den ser ut som en liten akita. Jag hade en akita innan och blev förtjust i båda raserna. Så när akitan dog 13 år gammal bestämde jag mig för att börja med en shiba och senare försöka få hem en akita. Stor och liten ihop 🙂 En bild på min akita, som hade sminkat sig lite 😉

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Agafia
9/13/16, 9:45 AM
#12

Fina båda två 😊

Sebastian.l.e
9/13/16, 9:58 AM
#13

#8 Tack så mycket! än så länge går det bra så länge det inte blir pang kallt jätte fort :) 

Men vilken sötnos du har! Ni är båda väldigt fina!🌺

Annons:
Upp till toppen
Annons: