Annons:
Etiketthjälp
Läst 806 ggr
Rumblebee
2016-07-29 22:00

Hjälp med mönster.

Försöker mig på att virka en kofta men har kört fast då jag inte begriper hur jag ska göra. Beskrivningen är på engelska. "ROUND 6: In first dc work PATTERN GROUP - see explanation above, * 1 dc in next dc, 1 pattern group in next dc *, repeat from *-* until 1 dc remains, 1 dc in last dc = 13 pattern groups with 1 dc between each. (Den här biten är avklarad) Then work piece back and forth. Work every row tog at the end of row with 1 sl st in first st on row. Turn piece." Jag förstår inte vad jag ska göra här? Länk till mönstret: http://www.garnstudio.com/pattern.php?id=6693&cid=17

Annons:
Herveaux
2016-07-29 22:26
#1

Jag tror dom menar så här:
Then work piece back and forth. Virka varven från höger till vänster (om du är högerhänt).
Work every row tog at the end of row with 1 sl st in first st on row. Fäst ihop varvet med en sl st i varvets första st så att det blir en sluten cirkel, alltså inte virka i spiral.
Turn piece. Vänd på arbetet så att du kan påbörja nästa varv från höger till vänster.

Ber om ursäkt för en dålig förklaring, jättetrött i skallen, men ville försöka hjälpa. 🤪


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Sagolikt
2016-07-29 22:55
#2

Mönstret finns på svenska också (tryck på Ändra språk, under bilden). Är den förklaringen mer begriplig?

Rumblebee
2016-07-30 15:38
#3

Tack för hjälpen ska prova senare och se om jag blivit något visare :) Smart att det går att ändra språk dock så begriper jag inte så mycket av svensk beskrivning haha. Har lärt mig allt på engelska nämligen:)

Upp till toppen
Annons: