Annons:
Etikettinspiration
Läst 1186 ggr
Aleya
2016-03-28 15:15

Hur hylla mormor?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu i år är det hela 14 år sedan min mormor gick bort i cancer. Och kvar har jag ett virkat överkast som hon jobbade och slet med under sin livstid. Tyvärr känner jag väl att denna naturfärgade skapelse inte riktigt passar mitt hem. Har mycket lila och starka färger. Så jag undrar nu hur jag ska kunna förnya detta fina överkast så det hyllat mormor men passar mitt hem? Jag frågade t o m mamma om hon tror att mormor hade tyckt att det var ok, och det trodde hon. Så vad säger ni? Vad törs jag egentligen göra med detta stora överkast?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
JMW
2016-03-28 18:38
#1

Kan du inte färga det?

Aleya
2016-03-28 18:51
#2

#1  jo jag tänker batik. Men då är ju min undran om jag måste bleka innan?

Men jag tänkte även sy ett vackert tyg under så man inte ser igenom (tänk dom här äldre kuddarna man hade som var virkat och sedan sytt på kuddfodralet) men då är ju frågan om jag måste tråckla på själv eller om jag törs köra med symaskin?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

JMW
2016-03-28 23:36
#3

Det är ju säkerligen bomullsgarn så då behöver du nog inte bleka först. Jag skulle inte gjort det. Sen hade jag ju helt klart använt maskin. Att handsy ett stort överkast skulle jag aldrig orka. Fast det blir nog inte helt lätt.  😉

Efwa
2016-03-29 08:48
#4

Kan du inte sätta ett riktigt färgstarkt tyg under? Det verkar ju vara ganska mycket luft i virkningen och det skulle kanske kunna lysa genom på ett riktigt fint sätt utan att färga?

Upp till toppen
Annons: