Annons:
Etikettpågående-arbete
Läst 4340 ggr
Pialinn
10/22/14, 9:17 PM

UFOn

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Finns det någon mer än jag som har halvfärdiga saker liggande, för ni kom på att nåt annat var roligare?

Det är allt från figurer som ska monteras till nästan färdig sjal.

Bilder kommer när sakerna är färdiga. Fast 2 saker kommer inte bli färdiga för de tar för mycket plats. En African Flower-häst (de 2 blir för stora att skicka med posten) och en röd drake, Den gröna har fått nytt hem.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Annons:
Tarotstollan
10/22/14, 9:53 PM
#1

Oh, vad söt den var!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

nickiee
10/23/14, 9:15 AM
#2

åååå så söt . du är så snabb å virka ojoj.

jag håller på med flera sjalar .men när jag skulle köpa mer garn sist så va det slut får se om dom fått hem denna månad

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

[JeanetteK]
10/23/14, 9:26 AM
#3

Jag har massor med UFOn… för tillfället har jag ett par sockor som är färdiga men där trådarna inte är fästade. Två par sockor där jag har en halv socka kvar på båda (varför gör jag så??). Ett halvstickat linne. En nästan färdig stickad väst och en påbörjad kofta…. ☺️Sen har jag en hel hög påbörjade pärlprojekt… 

Men! Jag har börjat beta av saker, en efter en. Det ska bli klart! Det är synd att det alltid är roligare att börja på något nytt.

[Yllhilda]
10/23/14, 3:08 PM
#4

Har massa ufon jag med. En mössa som blev gräsligt ful, en halvvirkad bolero, en sjal av löv jag inte orkat montera ihop. För det mesta har jag rivit upp de saker jag inte varit nöjd med då jag inte vill ha fler ofärdiga projekt liggande än nödvändigt. 😂

VildaVittra
10/23/14, 3:14 PM
#5

Man kanske skulle ha en ufo-bytartråd. Så får någon annan avsluta eländet. 😎

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Pialinn
10/23/14, 3:36 PM
#6

Jag startade denna tråd, så vi kunde peppa varandra att få sakerna färdiga.

Jag skrev att jag  hade 1 sjal på G. Fel, fel, fel!!! Jag har minst 3 påbörjade.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Annons:
JMW
10/23/14, 5:00 PM
#7

Hmmm…jag har inte massa oavslutade jobb. Faktiskt inget. Har ofta lust att börja något annat medan ett arbete pågår men har lyckats hålla mig ifrån det. Det enda är två rundlar (snowflake) jag gjort men ska fortsätta med så fort min pläd är klar. Ville bara prova och se hur de blev. Jo, de blev ruskigt fina så det är mitt nästa plädprojekt.

[JeanetteK]
10/23/14, 5:48 PM
#8

#5 Bra idé! Jag har tidigare skickat över till min mamma men hon har ledsnat av någon märklig anledning. 😇

Pialinn
10/27/14, 6:41 PM
#9

Fått återfall! 😕

Hittade i våras rutor på en japansk sida, men det blev bara 3 rutor,  kanske en till.

Fast det blivit en del varv på en sjal. 1 varv tar 55 min och ökar 0,5 cm.

Och nästan klar med udd på den andra.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

nickiee
10/28/14, 9:50 AM
#10

9… oojoj det va lång tid för ett varv på den sjalen ska bli skoj å se den klar

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

JMW
10/28/14, 12:47 PM
#11

55 minuter för ett varv! 😮

Ska bli kul att se.

Pialinn
10/28/14, 1:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Nu är "bröllops-sjalen" färdig. När jag skulle börja virka udden upptäckte jag att nästa nystan hade en annan, mer offwhite färg. Nu struntade jag i det och virkade den klar.

(Själva sjalen är virkade med "normala" kärleksknutar.)

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

JMW
10/28/14, 1:45 PM
#13

Ohhh alldeles underbar sjal!!!

Annons:
[Yllhilda]
10/28/14, 2:40 PM
#14

#12 Gud så snygg! 😮

nickiee
10/28/14, 11:43 PM
#15

n3… så fin sjal ojoj

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Pialinn
10/30/14, 5:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Denna sjal har jag fått för min synder.  😉 Äntligen är den klar.

Sista varvet är 2,3m långt och tekniken är "mini-kärleksknutar". Se #12 för jämförelse.

Min väninna villa ha en stickad sjal, men jag kan inte sticka längre så vi kom överens om kärleksknutar. När jag virkat ett halvt nystan säger hon: Jag vill inte kunna sticka fingrarna igenom hålen. Därför blev det dessa små knutar.

NU kan jag virka några fler "japanska rutor"

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Imasy
10/30/14, 10:36 PM
#17

Alltså, vart gör du av alla dina färdiga projekt? Eller är husbilar större än vad jag tror att de är? 😃

Pialinn
10/31/14, 8:02 AM
#18

Imasy Mina objekt hittar alltid nya hem.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Imasy
10/31/14, 9:27 AM
#19

#18

Ah men då så 😃Ska använda mig av den ursäkten när sambon klagar på mitt garn överallt. Eftersom det kan hitta nytt hem senare gör det ju inget alltså… 😉👍

Pialinn
10/31/14, 5:07 PM
#20

Det gäller att ha många vänner att skicka sakerna till!

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Annons:
molbojse
12/15/14, 6:39 PM
#21

ÅH vad jag känner igen det där "men du har ju massa garn, behöver du verkligen ha mer?" svaret är alltid ett JA! Nu kan jag också börja säga att projekten kommer hitta nya hem sen! :D

Hur som helst, jag har alldeles för många ofärdiga projekt, orkar inte ens räkna dem, haha!

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

nickiee
12/15/14, 6:47 PM
#22

ojojoj det va inte lite det 2.3 m  kärra nån .förstår att du är glad att den är klar . stort grattis .jag prövade på denna virkning å det tar sin tid .

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Upp till toppen
Annons: