Annons:
Etikettinspiration
Läst 985 ggr
[Yllhilda]
2014-09-29 20:07

Hur många känner ni som virkar?

Som titeln antyder, känner ni folk i er omgivning som virkar, som ni rentav inspirerat att börja? 🙂

Annons:
avon
2014-09-29 21:38
#1

Jag känner faktiskt ingen som virkar. 

Eller i och för sig…mormor kan virka ibland och jag har en kusin som är grym på att virka spetsmönster (men hon har inte virkat på säkert 15 år nu).  Så ingen som virkar regelbundet och tycker att det är intressant att diskutera garn, mönster och virknålar :)

Min blogg: www.pysselhyss.com

Medarbetare på scrapbooking.ifokus

Pialinn
2014-09-30 11:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Senast igår lärde jag en dam från Holland att virka.  Hon kunde grunderna men kunde inte läsa mönster. Det första hon fick virka var en ruta.  Hon gjorde den svårast: Cirkel of Friends.

För ett halvår sen var det en irländsk dam som inte kunde nåt alls, men innan hon reste härifrån hade hon gjort en mössa för dotterns rastafrisyr.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

[Yllhilda]
2014-09-30 12:14
#3

#1 Du kanske kan fråga. Dem kanske virkar lite i hemlighet, eller i vart fall är det ju inte så ofta ämnet kommer på tal. 🙂

[Yllhilda]
2014-09-30 12:15
#4

#2 Vad du är flitig, Pialinn. 🙂 Och vad häftig mössan blev!

JMW
2014-09-30 13:15
#5

Jag känner några som virkar av och till (som jag). I somras lärde jag dottern att virka. Hon började med den enkla mormorsrutan och virkade bara på, runt och runt. Det blev en stor fyrkantig pläd. Nu är hon igång med en ny pläd i vågmönster. *stolt*

Linapina
2014-10-04 09:48
#6

Mamma både virkar och stickar. Sen är en av hennes väninnor helt fenomenal på detta. En syster gör tappra försök. Sen är det andra bekanta som är djupt nere i handarbetsträsket 😉

Annons:
nickiee
2014-10-04 10:14
#7

jag vet ej hur många jag känner men det är många

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

jossa5
2014-10-04 10:29
#8

Ja, mormor virkade ju förr i tiden, och sen har jag en bekant i Stockholm. Men annars är det dåligt på virkfronten.
Ska dock hjälpa min svägerska att lära sig! Hon vill göra en sån här skägg-hatt åt en bebis nämligen. ^^

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Upp till toppen
Annons: