Annons:
Etiketthjälp
Läst 979 ggr
TerriZue
2014-08-12 13:26

Behöver ett bra mönster!

Hallå alla virkare! 

Nu när det börjar närma sig hösttider (min sambo skriker så fort jag nämner det men själv längtar jag efter hösten nu när vi haft en så fin sommar) vill jag virka mig en söt liten mössa. 

Jag är alldeles tokig i huvudbonader över huvud taget och vill verkligen ha en virkad, lite enklare mössa. Mitt problem är att jag inte är helt säker på vad jag är ute efter och kan därför inte hitta något bra mönster att utgå ifrån. Jag är inte tillräckligt duktig för att bara slänga ihop något på fri hand (förhoppningsvis blir jag det någon gång). 

Har ni några bra tips på mönster för söta mössor? Visa gärna bilder. Både gratismönster och mönster till salu är intressant. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Annons:
Caspia
2014-08-12 13:40
#1

http://www.ravelry.com/patterns/search#craft=crochet&view=captioned_thumbs&fit=adult&sort=best&pc=hat

Vill du bara se gratismönster, klicka i Free under Availability (i vänsterspalten). Vill du bara se mönster med beskrivning på svenska, välj Swedish under Languages (näst längst ner i vänsterspalten). Du kan även klicka i vilken typ av garn du vill använda (aran, DK, worsted etc) eller vilken storlek på virknålen mm.

Envishet och drömmar

TerriZue
2014-08-12 14:15
#2

Tack för tipset! :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Inger.F
2014-09-13 22:11
#3

Drops är  ett annat förslag. Alla mönster är gratis

Caspia
2014-09-13 22:21
#4

# 3. Alla (?) Drops mönster finns inlagda på Ravelry. :)

Envishet och drömmar

Pialinn
2014-09-13 22:25
#5

Varför gå över Ravelry när alla mönster finns här

http://www.garnstudio.com/lang/se/kategori_oversikt.php

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

TerriZue
2014-09-13 22:29
#6

Tusen tack! :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: