Annons:
Etikettnybörjare
Läst 1888 ggr
Maelis
4/3/14, 7:54 PM

Ont i armen!

Hjälp! Jag har virkat som en galning och nu har jag fått ont i armen. Ge mig alla era tips och råd. Jag får nästan abstinens… Jag har så många mönster jag är sugen på att virka. Vad ska jag göra?!

Annons:
[chiffong]
4/3/14, 9:32 PM
#1

Stretcha armen, kör en Iprenkur på några dagar och så på det igen. Till exempel… :-)

Maelis
4/4/14, 3:07 PM
#2

Tack så mycket, will do! Tar tacksamt emot fler tips och vill gärna veta mer om hur ni andra gjort för att bli bra..?

Caspia
4/4/14, 6:25 PM
#3

Jag har ont i ryggen… Håller på att virka en matta. Hoppas jag inte blandat ihop det, men jag har för mig att det finns en bra "strech-skola" i boken

Amigurumi! : super happy crochet cute av Elisabeth A. Doherty.

Envishet och drömmar

[Yllhilda]
4/4/14, 7:15 PM
#4

Jag har bara ont i början då mina virk-muskler förslappats, men sen gör dem inte ont alls. 🙂

[Joanna76]
4/4/14, 7:47 PM
#5

Googla "stretching exercises for hands". 

Jag hade en länk till en sida med bra övningar men tyvärr så är den sidan borta.

Maelis
4/6/14, 7:41 PM
#6

Tack allihop!

Annons:
Pialinn
4/7/14, 10:41 AM
#7

Vill man inte äta tabletter finns det krämer man kan smörja på. Fråga på apoteket.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Maelis
4/8/14, 9:35 PM
#8

Jag googlade enligt #5:s tips och ser till att stretcha lite smått varje dag. Sen var jag och badade med barnen och det gjorde väldigt gott faktiskt. Idag har jag virkat lite, lite, lite och det gick bra. Håll gärna tummarna!

Maelis
4/19/14, 11:38 AM
#9

Nu kan jag virka igen! Det största problemet är egentligen allt skrivande på jobbet, så nu när jag är ledig kan jag virka hur mkt jag vill! Sen när jag jobbar igen får jag nog vara försiktig även med virkandet. Men… Jag har en skön påsk just nu och är glad som en lärka!

[Yllhilda]
4/19/14, 11:47 AM
#10

#9😃 Ha så kul med virkandet och glad påsk!

[Joanna76]
4/19/14, 9:02 PM
#11

#9 Du får nog dra ner på skrivandet på jobbet så kan du fortsätta virka i mängder 😂

Maelis
4/20/14, 10:57 PM
#12

#11 Jag ska ta upp det med min chef och hävda att skrivandet hindrar mig från att utöva min hobby. Då kan jag nog få slippa det helt och hållet! (I wish!)

Elcyion
4/28/14, 1:49 PM
#13

Arnica liniment brukar vara en bra kur för det mesta. Samma sak som ormsalva på apoteket, men arnica är ungefär hälften så dyrt. Alt. ibumetin/voltaren salva om du tror att det är en inflammation.

Medarbetare på jack russel terrier

Annons:
Maelis
4/30/14, 10:51 PM
#14

Det ska jag komma ihåg om jag drabbas av "virkarm" igen. tack!

Upp till toppen
Annons: