Annons:
Etikettvirknålar
Läst 5830 ggr
Julip
3/16/14, 1:23 PM

Vart köper ni virknålar?

Nämn gärna pris, ergonomiskt eller ej, fraktfritt eller ej, leveranstid osv. Irl affärer är också välkommet såklart!

Annons:
Maria
3/16/14, 1:25 PM
#1

Loppisar.

De brukar ha hur mycket som helst i alla de storlekar till en billig penning.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

leemland
3/16/14, 4:56 PM
#2

Mina 2 första köpte jag på nätet och dom är ergonomiska (men jag använder inte dom) 

Och sedan köpte jag en "vanlig" av en butik som va på en marknad :P

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

MelindaOhman
3/16/14, 5:07 PM
#3

Köpt alla mina på ebay :) billigt som satan och bra virknålar!

Mvh Melinda

-Sajtvärd på Virkning.iFokus.se-

Maelis
3/19/14, 6:14 AM
#4

Nu gick jag ut på ebay och hittade ett helt nytt set med 22 virknålar för 46 kr och gratis frakt(!). Det kommer ta ett par veckor innan de är här. Säljaren hade bara goda omdömen så förmodligen kommer allt fungera bra, men vi får se. Jag kan inte låta bli att tänka "om det är för bra för att vara sant…"

[Yllhilda]
3/19/14, 11:22 AM
#5

Jag har köpt in allt eftersom jag behövt dem utspritt på två år. Några på loppis, en har jag fått, en köptes på nätet och resten i affär. 😂

Svarttusch
3/30/14, 9:59 AM
#6

Ebay blir billigast. Jag har köpt de som har "plasthandtag" där. Det enda negativa med mina är att man sliter bort storleksanvisningen så man bör nog tejpa över, eller göra en egen notering längre ned. Sen på en virknål åkte metalldelen ur, men det superlimmade jag bara och det funkar bra :) Köpte ett set med virknålar på rusta också, i plast. Men på rusta här har de slutat med garn, vet inte om de gjort det på alla rusta.

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

Annons:
[Yllhilda]
3/30/14, 12:29 PM
#7

#6 Man kanske kan rista in storleken också. 🙂

Maelis
4/1/14, 7:08 PM
#8

Nu kom nålarna, ända från Hongkong. De är jättefina och känns sköna i handen och priset var ju helt fantastiskt bra!

Caspia
4/4/14, 6:43 PM
#9

Jag har köpt de flesta på loppisar. På de loppisar jag besökt har det dock mest funnits väldigt tunna och nu har jag letat rätt länge efter en riktigt stor (strl 15) för att kunna virka mattor. Den fanns tillslut på Panduro (tilvlerkad av Pony).

Envishet och drömmar

flisan708
4/8/14, 9:50 AM
#10

På tradera har jag köpt ett kit med många virknålar. Minns inte priset men det var inte dyrt.

[Skörbjugg]
4/8/14, 11:49 AM
#11

Jag har köpt flera på hemtex, de är av bambu och därför jättesköna att hålla i (och garnet glider över nålen på ett annat sätt än plast/metall). Finns säkert billigare och bättre nån annanstans, men det har jag inte forskat i. :)

HelenBergstrom
1/28/15, 4:15 PM
#12

Clover Amour helt fantastiska. Kostar lite men värt varenda krona 

https://www.facebook.com/clovervirknalar

[Yllhilda]
1/28/15, 4:23 PM
#13

#12 Inte bara virknålar ser jag. 😍 Garnskäraren såg spännande ut.

Annons:
Linapina
1/29/15, 2:42 PM
#14

Nackdelen med loppisar och second hand är att de aldrig (vad jag sett) har ergonomiska virknålar vilket är det enda jag använder numera. Fast å andra sidan har jag alla tänkbara storlekar. De kostade lite men är värda varenda krona ☺

JMW
1/30/15, 8:37 AM
#15

Jag har alltid tidigare virkat i bomullsgarn, dukar, lampslöjor och liknande. När jag gick över på tjockare garn och började göra plädar så hade jag inte så stora virknålar. Köpte då ett gäng från Tradera. Bra pris och fina virknålar. När jag kollat på loppis så har de alltid bara haft de allra finaste nålar. Typ såna man virkar lakansspets med.

[Yllhilda]
1/30/15, 9:37 AM
#16

#15 Tror det beror på att alla de största försvinner så fort de kommer in. Inte så många som vill virka med 1 mm som med 4 mm i dagsläget. 🙂

JMW
1/30/15, 10:59 AM
#17

Precis vad jag också tror.

Upp till toppen
Annons: