Annons:
Etiketthjälp
Läst 1344 ggr
Sigrun
2014-03-16 12:50

Behöver hjälp med Afrikansk blomma

Hej!

Känner mig rätt korkad 🤪, fattar verkligen inte vad man ska göra av de 3 luftmaskorna man virkar i varv 2 och hur det blir en stolpe.

Och vad sjutton menas med sluta med 1 sm i 3 lm i första st.?🤔

http://bautawitch.se/2013/07/07/diy-virkade-afrikanska-blommor/

Virka 3 lm (första stolpen), ytterligare en st runt ringen, 1 lm, 2 st. *2 st, 1 lm,*. Upprepa tills du har 6 st-par och sluta med 1 sm i 3 lm i första st. Byt färg.

Så någon vänlig själ som kan ge lite ljus till mitt problem?

Annons:
[lortdocka]
2014-03-16 16:17
#1

Jag gör mina efter en film på youtube :) Och där visar de att man ska göra den avslutande smygmaskan i den högsta maskan av de tre luftmaskorna man började varvet med, så att det ser likadant ut liksom. Förstår du vad jag menar? :)

[lortdocka]
2014-03-16 16:37
#2

Ska prova att virka efter Bautawitch mönster nu istället, det var lite annorlunda och finare :)

[lortdocka]
2014-03-16 16:37
#3

Ska prova att virka efter Bautawitch mönster nu istället, det var lite annorlunda och finare :)

[deen]
2014-03-17 08:03
#4

Känn dig inte korkad, man kan ju inte kunna något innan man lärt sig det!🙂

Du behöver inte göra något mer när du gjort de tre luftmaskorna, de räknas som en stolpe, och du gör dem för att enkelt komma upp i höjd och göra resten av stolparna i varvet!

"Sluta med 1 sm i 3 lm i första st" = avsluta varvet med en smygmaska i tredje (översta) luftmaskan i första stolpen (alltså stolpen bestående av de tre luftmaskorna du gjorde i början av varvet).

Hoppas det går bra nu!

Upp till toppen
Annons: