Virka

Virkad Sångpåse med figurer

2014-01-18 14:14 #0 av: Neus

Nu har jag gjort klart en virkad sångpåse med virkade djur och figurer till barnbarnet. 

En sångpåse är en påse med olika figurer. Man tar upp en figur i taget och sjunger en sång om just den figuren.

Sångerna som är tänkta till denna sångpåse är:
Krokodil- Nyss så mötte jag en krokodil...
Räv- What did the fox say...(Sonen gillar att sjunga den för sitt barn giggle.gif )
Elefant- En elefant balanserade....
Råtta- Var bor du lilla råtta....
Spindel- Imse, vimse, spindel...
Båt- En liten båt blir ofta våt...
Gurka- Här dansar Herr Gurka....
Babba (den bruna figuren)- Babblarnas sång
Bil- Jag hamrar och spikar, jag bygger en bil....
Stjärna- Blinka lilla stjärna
Snigel- Lilla snigel akta dig....

Sen kan man ju sjunga andra sånger som passar till...

Anmäl
2014-01-18 14:18 #1 av: tlover

åh jag tror jag skulle ha älskat den då jag var liten, nu önskar jag att jag kunde virka, jättefin idé.

Missa inte julklappsrimtävlingen på te ifokus!
Snart börjar nedräkningen till jul, köp teadventskalendern nu

Anmäl
2014-01-18 17:24 #2 av: Caspia

Härligt! Så fina figurer och påsen är ju helt underbar. Jag arbetade tidigare som förskollärare och sångpåsen var min bästa vän näst efter figuren Pino. Om du vill ha några fler förslag att virka så hade vår påse bl a en groda (små grodorna eller bläup sa den söta lilla grodan), anka (tre små ankungar), nyckelpiga (en nyckelpiga jag har på armen), ekorre (ekorrn satt i granen eller ekorren viftar på sin svans), katt (lille katt), gris (lille gris) och ko (lille ko eller Mamma mu).

Anmäl
2014-01-18 17:34 #3 av: [chiffong]

Verkligen jättefin påse och fina figurer. Och vilken smart idé, har aldrig hört om det förut (har stora barn, får väl vänta på barnbarnen så ska jag göra likadant). :)

Anmäl
2014-01-19 12:12 #4 av: [Yllhilda]

Vad underbart inspirerande! Glad

¨* Den som gapar efter galen fågel ser inte skogen för alla ben *¨
Medarbetare på virkning och gravid ifokus.

Anmäl
2014-01-20 13:44 #5 av: [JeanetteK]

Vi hade en sångpåse när jag jobbade på dagis som var jätte-uppskattad verkligen. Tänk om man kommit på att virka den själv, det var ju en helt underbar idé.

Sajtvärdinna på LantdjurHantverk och Återbruk.. 
Medarbetare på Miljonär
Min blogg om livet på Månskensfarmen.

Anmäl
2014-01-22 19:43 #6 av: Holyghostorchid

Åh vad snyggt!!! Skulle min barngrupp på förskolan älska!
Riktigt bra gjort! :)

Anmäl
2014-01-28 18:10 #7 av: Wida

Åh va fint!

Garanterat en uppskattad gåva :)

Anmäl
2014-02-02 18:51 #8 av: smurfan37

Vilken mysig sångpåse!! Jag har sytt en till min dotter, men köpte lite olika djur o la i :)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.