Annons:
Etikettövrigt
Läst 5526 ggr
[Yllhilda]
9/14/13, 9:19 PM

Tunisisk virkning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När jag först letade mindre nålar råkade jag beställa en tunisisk virknål. Helt omöjlig att virka med. Jag övade och övade utan att lyckas särskilt bra. Jag gav upp och ansåg den närmast vara ett skämt, tills min kompis tog en titt på den och undrade var jag hade mina "tunisiska" verk. 

Whoaat? 😮 Så den går att virka med?!

Jovisst, som på bilden exempelvis.

http://booip.blogspot.fr/2011/06/mer-tunisisk-virkning.html (Länk till sidan bilden lånades ifrån)

Annons:
torsölotta
9/14/13, 9:32 PM
#1

Åh det är jättekul. Testa det det går att göra massa fina grejer och det blir en häftig struktur. Kallas även afghan crochet

Allamej
9/14/13, 9:55 PM
#2

Jag har en lite samling med tunisiska virknålar, så otroligt roliga att ha att göra med och så räntar det ju fortare 😃

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

VildaVittra
9/15/13, 1:08 AM
#3

Den svenska termen är krokning.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Allamej
9/15/13, 2:38 AM
#4

Jo men jag är fast i youtubespråket 😃 Jag hade ingen aning om vad det var, jag visste inte vad man kunde göra med dom eect. så youtube blev min vän 😉

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

MelindaOhman
9/15/13, 7:54 AM
#5

Tänk va bra youtube är 😉 där har jag lärt mig massor 😃

Mvh Melinda

-Sajtvärd på Virkning.iFokus.se-

nickiee
2/12/14, 11:31 PM
#6

va länge sen man krokade men ska åter upp ta det .tänkt göra en pläd man får göra längder å virka ihop dom sen men fint å mjukt blir det + blir 2 olika mönster på engång skoj

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Annons:
[Yllhilda]
2/13/14, 11:50 AM
#7

#6 Du får hemskt gärna visa när du är klar. 🙂

nickiee
2/13/14, 12:01 PM
#8

kommer jag å göra men tar nog lite tid pga har mycket med pärlor å göra nu

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

LaVern
2/15/14, 5:09 PM
#9

Jag krokade första gången för ca 2 år sedan och gjorde då en del grytlappar och disktrasor. I slutet på förra året hittade jag en serie filmer på youtube på hur man gör en enkel mössa. Går fort att göra och var väldigt kul (själv gjorde jag ca 10 stycken till jul). Med melerade garn blev det väldigt fina mössor och även några randiga i enfärgade garner i olika hockeylagfärger. Beroende på vilket garn jag använde så blev det allt från tjocka mer rejäla ullmössor till lite tunnare, mjukare i akrylgarner; fick anpassa antalet 'sektioner' efter garnet. http://www.youtube.com/watch?v=AIPhfRkoEvQ (ett inledningsavsnitt och sedan 4 med själva beskrivningen på mössan; länken är nr 2 där själva upplägget börjar).

nickiee
2/15/14, 11:47 PM
#10

jippi nu har jag beställt 3 st dubbla kroknålar i olika stl får hem dom i nästa v 32 cm  va dom beställde 4 -4,1/2 -5  fanns några stl till ska köpa dom vid annat tillfälle ..kolla länken här ….vad man kan göra

https://www.youtube.com/watch?v=vFB_kma2-Wc

köpte dom från detta ställe

www.ullcentrum.com

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Upp till toppen
Annons: