Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 1502 ggr
Pelle Långlös
9/8/13, 6:36 PM

Varför skriver de så konstigt?

Letar efter början på ett mönster på en sjal jag gjort. Det var från en tidning men jag kommer inte ihåg vilken. Iaf så söker jag på Google men kommer in på en massa bloggar men deras sk stolpar är helt fel.

Vad jag har lärt mig så är en halvstolpe ett snurr och sen dra igenom alla maskor. Helstolpe är två snurr med garnet och sedan  dra igenom garnet två maskor åt gången och sedan hämta upp garnet och ytterligare två gånger osv.

Men i flera bloggar så så står det bara stolpe. Antar att det är helstolpe eftersom det inte står halv. Men gör jag dessa stolpar blir det helt fel. Det visar sig vara en halvstolpe de menat. Sen kommer det roliga, trippelstolpe. Ja vad menar dom med det? Att jag skall snurra garnet tre gånger eller räknar dom med maskan som redan finns som en och bara två snurrar med garnet. De har ju redan skrivit fel så jag vet inte vad de menar.

Har ni stött på fel när ni kollat andras bloggar?

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Annons:
MelindaOhman
9/8/13, 6:51 PM
#1

Här kan du se vad alla maskor heter/betyder :) LÄNK

Mvh Melinda

-Sajtvärd på Virkning.iFokus.se-

Pelle Långlös
9/8/13, 7:15 PM
#2

Kan ju lugnt påstå att så såg hennes trippelstolpar inte ut.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

MelindaOhman
9/8/13, 7:22 PM
#3

Ja vissa kan man störa sig på när de skriver/säger fel.. vissa går efter de amerikansk och engelska orden.. och då kan de bli väldigt fel 🤓

Mvh Melinda

-Sajtvärd på Virkning.iFokus.se-

LindaLunda
9/8/13, 8:15 PM
#4

Trippelstolpe är tre snurr på nålen :) (Svenska)

LindaLunda

Pelle Långlös
9/8/13, 8:16 PM
#5

Jo men med den jag skrev om var jag inte så säker vad hon menade.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Upp till toppen
Annons: