Annons:
Etikettnybörjare
Läst 1154 ggr
lavega
5/27/17, 10:27 AM

Virka en filt

Hade tänkt virka en filt med mormors rutor. Vilket garn är bäst till att virka en filt med? varför tycker ni så? Har inte virkat så länge….😊

Annons:
Pialinn
5/28/17, 9:27 AM
#1

Själv föredrar jag bomullsgarn, tyo Catona. Men många använder akrylgarn eller blandgarn. Typ Tilda.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

JMW
5/28/17, 2:11 PM
#2

Jag har virkat massvis med filtar/plädar med akrylgarn. Det köper jag på Rusta där det är väldans billigt.

Choklad
5/29/17, 11:37 AM
#3

Jag  väljer garn utifrån vilken lust jag har, just nu virkar jag på en mormorsfilt av akrylgarn, och ett överkast av tunt bomullsgarn, båda blir gjorda utifrån garnrester till största delen. Men det tunna bomullsgarnet kommer jag att få köpa nytt garn till, eftersom de nystan jag har inte kommer att räcka till. Men det kommer att ta något år innan jag är klar, för garnet är till virknål nr 1.75 på överkastet. 

Akrylfilten måste bli klar innan jul eftersom jag ev. tänker ge bort den i julklapp.

U R us

lavega
5/31/17, 7:01 AM
#4

Oj, virknål 1,75 kan man se vart man ska stoppa ner virknålen? Känns pilligt men förstår att du är duktig och har virkat länge. Catona garn har jag läst mycket om. Tack för era tips!!! De behöver jag 😉 🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼

lavega
5/31/17, 7:01 AM
#5

Oj, virknål 1,75 kan man se vart man ska stoppa ner virknålen? Känns pilligt men förstår att du är duktig och har virkat länge. Catona garn har jag läst mycket om. Tack för era tips!!! De behöver jag 😉 🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼

Choklad
5/31/17, 8:55 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Det är inte så litet, det går utmärkt att se var man stoppar ner nålen 🙂, det är mest att det kommer att ta eviga tider innan jag har ett färdigt överkast. Jag kollar på  second hand butiker efter tunt garn, de brukar ha, och det är billigare där.

U R us

Annons:
Jenny Bergh
5/31/17, 1:40 PM
#7

Jag håller på med en filt i Mayflower Baby Soft, ett mjukt ullgarn. Sen gillar jag att arbeta med Snuggly Baby Bamboo, mjukt och lätt och lite blankt.

Upp till toppen
Annons: