Annons:
Etikettpresentationer
Läst 847 ggr
Sebastian.l.e
9/7/16, 11:54 AM

Hejsan från er nya sajtvärd!

Hej allihopa! 

Tänkte bara att jag skulle beskriva mig själv lite kort nu när jag är nya sajtvärden för den här gruppen! 
Mitt namn är då Sebastian Eriksson och jag är 22 år och bosatt i Dalarna :) Jag lärde mig virka när jag var kanske 6 år gammal och sen har det kommit och gått men sedan 2014 har intresset kommit tillbaka med en ordentlig eld! Sen dess har jag skrivit några egna mönster (inget publicerat men ändå) och virkar ofta på frihand. 

Jag har som ny Sajtvärd lagt till två nya diskussionsgruppen, bland annat den här presentations gruppen där jag tänkte att vi helt enkelt presenterar oss själva lite kort och möjligtvis delar med oss av hur vi kom i kontakt med den här hobbyn. 
Så har jag även lagt till en ny grupp som heter Månadens tävling men du kan läsa mer information om den gruppen i första inlägget! 

Har ni några som helst frågar kan ni kontakta mig och jag svarar så fort jag kan, hoppas att vi alla kommer ha trevligt!

Annons:
JMW
9/7/16, 12:29 PM
#1

Hej Sebastian! 

Presentation ja, jag är säsongsvirkare. Virkar nog bara när det är mörkt. Höst och vinter. Sommartid finns inte tiden till virkning. Numera virkar jag mest plädar. Förr, för länge sedan så virkade jag oftare. Då blev det mycket dukar och gardiner. Numera använder jag inte virkade dukar så det blir inte att jag virkar några. Jag tycker virkning är rogivande och avkopplande. Just nu har jag en pläd på gång som jag började med i våras. Sen kom sommaren i vägen… Har någonstans här lagt upp en bild på den.

DesK
9/7/16, 12:35 PM
#2

Hej Sebastian! Vad roligt att du har tagit tag i den här trevliga sajten.

Jag är en tant som virkade mycket i min ungdom och nu har jag börjat igen. Blir mest små projekt med mormorsrutor eller liknande. Har virkat några disktrasor i C2C i lingarn, det är en rolig och enkel teknik 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Eda
9/9/16, 4:40 PM
#3

Hej Sebastian!

Jag är också en tant, modell äldre, och jag instämmer med Deésirée att det är mycket roligt att du tagit hand om virknings-sajten!
Virka började jag nog med redan 1945, men under årens lopp har jag nog mest stickat.

Eftersom mina två bloggar gäller olika former av funktionsnedsättning försöker jag att när jag skall sy, virka, sticka, påta några nya kläder, att plaggen skall fungera för personer med rörelsehinder och om möjligt att virk- och stickmönstren skall vara så enkla att ovana respektive handarbetskunniga personer med demens skall klara av dem med lite hjälp.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Agafia
9/13/16, 9:28 AM
#4

Hej Sebastian, En till Tant 😉 Jag började virka som tonåring , dukar , gardinkappor osv. Sedan något år har det mest blivit grytlappar , mormorsrutor och babyfiltar till bistånd . Ska börja på en Poncho till mitt yngsta barnbarn .

Choklad
9/14/16, 11:36 AM
#5

hej Sebastian och 

välkommen som sajtvärd 🙂

Jag har virkat sedan jag var ca 8 år, tycker att det är jätteroligt, jag virkar när andan faller på, hittar på egna mönster och får ofta ideer som jag måste pröva om de fungerar.

Just nu håller jag på att virka en krona, som jag tänkte stärka och måla i guldfärg mm, få se om det blir bra.

Jag pysslar med en del annat också, ritar, målar, syr, stickar mm.

U R us

Upp till toppen
Annons: