Annons:
Etikettinspiration
Läst 842 ggr
molbojse
2016-04-20 15:49

Inspo till bebissaker

Hej alla!
I augusti blir jag gudmor till en liten grabb och vill virka till bebisen när han kommer. Jag har aldrig virkat till bebis innan så vill ha massor av inspiration av er superduktiga virkare och virkerskor! Jag var inne på en snuttis och en filt, kanske en liten mobil till vagnen? Allt ska virkas i bomullsgarn, tips på bäst material för små bebisar? Säkerhetsögon har jag, hur stor risk är det att de sliter ut dom?
Posta bilder på vad ni gjort, kanske länkar till mönster (både svenska och engelska/amerikanska går bra) och lite mått på filtar.

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

Annons:
Sagolikt
2016-04-20 21:09
#1

Grattis till det ärofyllda uppdraget. :)

Säkerhetsögon brukar inte rekommenderas till saker som ska användas av barn under tre år, ifall de går sönder och så där. Man brukar rekommendera att brodera ögon istället.

Jag rekommenderar sökmotorn på ravelry.com Du kan filtrera på massor av olika sätt i vänsterspalten. Snuttefiltarna brukar kallas lovey men det är ju egentligen bara att sätta valfri amigurumi på en virkad yta i valfri form.

Allt ska virkas i bomullsgarn, tips på bäst material för små bebisar? förstår jag inte. Menar du material till stoppning? Jag brukar fylla med innehållet från en kudde som jag köpte på Jysk, den tål tvätt i 60 grader.

Rekommenderar dig att välja ekologisk bomull, det är så mycket gifter i den konventionella tillverkningsprocessen att det inte känns riktigt ok för mig att ge det till en nyfödd, men det är ju ditt val. Eko bomullsgarn finns t ex på Stoff och Stil eller av tillverkare som Regnbågen, Ateljé Tekla och Marks & Kattens.

molbojse
2016-04-21 14:31
#2

#1 Tack! :D

Jag har varit inne på ravelry förr och sökt mönster men det bara vill inte när jag söker så blir bara stressad istället och skiter i det :(

Det ska inte vara formulerat som det är i den meningen och jag kommer inte ihåg hur jag tänkte när jag skrev den xD Frågade nog efter märken på bomullsgarn.

Jag har ingen inkomst så måste faktiskt tänka ekonomiskt, tyvärr :( Bomullsgarn är pinsamt dyrt i jämförelse med akrylgarn… Men hellre det än akryl.

Gällande säkerhetsögonen är det främst tänkt till mobilen. Vet ju heller inte ännu vad det kommer bli för personlighet på den lilla knodden. Hittills har han varit väldigt lugn och blyg för han har inte velat visa sig på ultraljuden. Hon är i sjätte månaden och knappt känt av sparkar.

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

Pialinn
2016-05-02 17:39
#3

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Upp till toppen
Annons: