Annons:
Etikettinspiration
Läst 1096 ggr
[chiffong]
2015-04-17 23:43

Vad får du din inspiration ifrån?

Ibland får jag virkabstinens, men har ändå inte lust att göra färdigt något av det jag har liggande. Just nu vill jag hitta något nytt projekt, men vet inte vad jag ska göra som känns vettigt. Jag är en av- och påmänniska. Antingen satsar jag 100 % och virkar så fingrarna blöder, eller så gör jag ingenting. Oftast aldrig lagom. Blir lite trött på mig själv. 😉 Nu har jag haft lite rörigt omkring mig ett tag, flyttat till ny lägenhet, skaffat ännu en katt, pluggar vid sidan om heltidsjobb, tja - det sätter sina spår på kreativiteten. Men nu känns det som att det börjar klia lite i fingrarna igen efter att knåpa ihop något. 

Ett sätt för mig att komma på vad jag vill virka är att gå in i en garnbutik. Att se de härliga färgerna och texturerna framför mig ger mig inspiration. Ofta poppar det upp små fragment av bilder av vad färgerna skulle kunna användas till. Andra sätt att få inspiration är att gå ut bland folk, eller gå omkring i affärer. Ofta ser jag något som jag tänker att jag kan efterlikna. Eller komplettera med en egen twist. Ett fint tyg kan bli ett bra foder till något, ett begagnat skärpspänne från second hand-butiken kan bli en snygg detalj på en virkad väska. Och så vidare.

Vad inspirerar dig?

Annons:
avon
2015-05-14 20:29
#1

Jag tittar mycket på vad andra virkat. Här, på Instagram, bloggar, Raverly, Pinterest och så vidare. Jag är också en periodare när det gäller virkning och just nu virkar jag så fort det finns en ledig stund :)

Min blogg: www.pysselhyss.com

Medarbetare på scrapbooking.ifokus

PennyTrollet
2015-06-01 11:38
#2

Pinterest är min bästa vän när det gäller inspiration. Där hittar jag allt möjligt som jag blir sugen på att göra. = D

Annars tittar jag på vad andra gör, har koll på vad mina barn tycker om för figurer eller andra saker just för stunden.

LottaV
2015-08-11 21:23
#3

Jag låter garnet ofta bestämma och då kan det bli lite vad som helst.

Ett gott skratt förlänger livet

Upp till toppen
Annons: