Annons:
Etikettvirka
Läst 1383 ggr
avon
1/10/15, 1:22 AM

Hur lärde du dig virka?

Jag lärde mig kanske virka luftmassor på syslöjden i skolan, men den kunskapen föll i glömska. För några år sen bestämde jag mig för att det skulle vara kul att kunna virka (jag stickade, broderade och sydde) och med Internets hjälp lärde jag mig. Det finns många bra videos, hemsidor och bloggar där man kan lära sig mycket. För att inte glömma iFokus Virkning ;) . Jag är med andra ord självlärd.

Min blogg: www.pysselhyss.com

Medarbetare på scrapbooking.ifokus

Annons:
Cahira
1/10/15, 1:25 AM
#1

Youtube!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

LinaLj
1/10/15, 1:28 AM
#2

Min farmor lärde mig virka grytlappar och sedan små runda dukar när jag var ca 6 år. Men efter det att hon gick bort när jag var 12 så virkade jag inte för än jag var 20 eller så.

Linapina
1/10/15, 5:30 AM
#3

Jag minns inte riktigt… Utgår från att det var mamma. För jag kunde det i skolan när det var dags i slöjden. Virkade, stickade och broderade en hel del tidigt.

HPmarsvinet
1/10/15, 8:43 AM
#4

Har en "vuxenkompis"(jag är ett barn) längre upp på gatan som kan virka så gick upp till Henne ibland och lärde mig steg för steg hur man gjorde. Senare kollade jag även i böcker och på internet. Jag började när jag var 6år nu är jag 12:)

JMW
1/10/15, 12:06 PM
#5

Jag minns inte alls men jag antar att det var mamma. Hon virkade och stickade jämt. Jag minns inte heller hur gammal jag var men jag började tidigt. Sticka har jag nästan aldrig gjort. Tycker det är ohyggligt tråkigt att sticka.

[Yllhilda]
1/10/15, 4:15 PM
#6

Virkning iFokus tackar för komplimangen. 😉

Jag tror jag lärde mig själv som barn. Men det blev inte bra - snett och vingligt hela vägen. Så jag lade ner helt tills för ett par år sen då en kompis lärde mig göra mormorsrutor, och då satte det fart! Hej hopp med stolpar, smygmaskor och kreationer i allehanda former! 🙂

Annons:
Alana82
1/15/15, 9:12 PM
#7

Farmor lärde mig när jag var liten, sedan har det legat i träda många år för att återupptas när jag ville göra något fint till mina syskon, nu är det ruskigt kul att göra små mushus :D

The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers

nickiee
1/16/15, 8:07 AM
#8

jag tittade på när mormor  + hennes granne virkade då va jag 4-5 år fick pröva men ja gick som det gick sen vart det i skolan  men mormor fick lära mej fler gånger

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Saffran0Spice
1/16/15, 5:11 PM
#9

Mormor var och är min guru inom virkning och stickning ^^
Men finns hon inte till hands så använder ja mig av youtube eller andra videos på nätet =)

virkfantomen
1/19/15, 12:50 PM
#10

Tror det var i slöjden jag lärde mej grunderna och min mormor lärde mej att virka dukar. Sedan gjorde jag egna kreationer till Barbiedockorna. Återupptog virkandet för något år sedan då jag upptäckte de små glädjespridande Amigurumisarna som ju går att göra i alla möjliga och omöjliga kreationer.

Amigurumi - Virkade små glädjespridare.

http://virkfantomen.blogg.se/

Upp till toppen
Annons: