Annons:
Etikettövrigt
Läst 957 ggr
[Yllhilda]
2014-12-20 14:05

Virkade barndomsminnen

När ni var små, vad fanns det för virkade ting som ni minns? Var det med värme eller kanske neutralt, rentav negativt? 

Berätta gärna.🙂

Annons:
[Yllhilda]
2014-12-20 14:07
#1

När jag var tre år virkade min mamma en mjukishäst till mig som jag älskade över alla andra leksaker. Jag var så ivrig att den skulle bli klar att mamma inte fick fästa hela hans man. 🤗 Jag har tänkt ge den till mitt barn, om jag hittar igen den.. Jag lämnade den hos mamma när jag flyttade och är nu lite rädd att hon kastat den. 🤐

[chiffong]
2014-12-21 15:35
#2

Min mormor älskade att virka mormorsrutor, så vi fick var sitt överkast alla tre systrar i min familj. Det hängde med under hela uppväxten och det var en varm känsla kring de där överkasten i alla möjliga och omöjliga färger. Nu när jag själv är vuxen (ja, jag har förstås varit det ett tag…) älskar jag också att virka mormorsrutor, det har nog gått i arv.

Alana82
2014-12-25 19:48
#3

Min farmor brukade virka filtar som hon skickade via kyrkan till "barnen i afrika", vet inte om de var exakt dit de tog vägen men hon virkade med spill garner så filtarna kom i alla möjliga och omöjliga färger och vi barn fick också varsin filt, har fortfarande kvar min i vuxen ålder och den håller än så länge ihop, varmare filt finns inte ;)

The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers

Linapina
2015-01-05 03:32
#4

Fick ofta hemvirkat i julklapp och födelsedagspresent, särskilt av mormor och mammas väninna. Det var dukar, grytlappar och brickband i första hand. De själva var från en sådan tid att man skulle samla på hemgift. Men jag har kvar i stort sett allt tror jag bestämt. Kan inte göra mig av med det trots att merparten av grytlapparna är sådant som ska hänga som prydnad. Det var ofta med någon form av ros/blomma. Har olika färger till olika årstider. Precis som det skulle vara :)

Upp till toppen
Annons: