Annons:
Etikettvirka
Läst 2516 ggr
Caspia
5/8/14, 1:17 PM

Virka för välgörenhet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det finns olika projekt eller organisationer att skänka till om man vill virka något som ger glädje för andra. Fyll gärna tråden med fler organisationer och bilder på vad ni skapat till dem.

Hjärtekatten. Man virkar en katt enligt ett bestämt mönster med ett lagat hjärta. De delas sedan ut till hjärtopererade barn via sjukhus.

Bläckfiskar för för tidigt födda barn. Man upptäckte att för tidigt födda barn blir lugnare av att ha någonting att dra eller hålla i. Då drar de inte lika lätt ur sonder och liknande.

Sköldpadda för unga reumatiker. En vetevärmare som hjälper unga med smärta.

Hjälpstickan. Mest kläder till hemlösa (man får lämna virkade saker även om det låter som att det gäller stickade).

På bilden: Mina fem första Hjärtekatter.

Envishet och drömmar

Annons:
MelindaOhman
5/8/14, 3:01 PM
#1

❤️

Mvh Melinda

-Sajtvärd på Virkning.iFokus.se-

leemland
5/9/14, 10:49 PM
#2

Blev det inte stopp för dom bläckfiskarna till prematurbebisar?

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Caspia
5/10/14, 10:13 AM
#3

#2. Hemsidan finns kvar så jag utgår från att verksamheten gör det också (jag har under våren skickat in fem bläckfiskar till grundaren och antar att hon svarat om verksamheten upphört). Jag uppfattade det som att man skärpte säkerhetskraven förra året, efter "bubblan". En del neonatalavdelningar tar emot, andra inte.

Envishet och drömmar

leemland
5/10/14, 2:25 PM
#4

#3 Okej. Fick uppfattningen om att sjukhusen inte tar emot, men det är ju bra om dom gör och det nu fungerar :) Tack för svaret :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

[Yllhilda]
5/11/14, 10:20 AM
#5

#4 Jag tror det var sjukhuset i Malmö som inte tog emot eftersom det krävs tid och resurser för att tvätta dem(fast så mycket kan det väl inte ta) innan dem ges till bäbisar.

leemland
5/11/14, 12:31 PM
#6

#5 Ja de kan nog stämma att det var Malmö , nog därför jag kommer ihåg de , haha :P 

Men det är ju bra att de fortfarande finns :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
[Yllhilda]
5/13/14, 8:28 PM
#7

#6 Överens! Och att det finns flera gör det ju lite roligare. 🙂

Upp till toppen
Annons: