Annons:
Etikettsäljes-köpes-bytes
Läst 1447 ggr
Pialinn
2014-04-24 14:58

Sälja på Tradera

http://www.tradera.com/pladar-c3_340912

Hittade denna sida på Tradera och fann att de som säljer där inte ens ser till att få garnkostnaden för sina alster.

Det är ledsamt att se.

Skulle ni kunna sälja en babyfilt för nån hundralapp om garnkostnade överstiger det priset????

Hur värderar ni arbetstiden????

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Annons:
Caspia
2014-04-24 17:05
#1

Jag sålde en virkad mössa på Tradera en gång. Tyckte själv att den var fin och var nöjd med den. Drömde om en hetsig budgivning och hoppades på att få åtminstone en hundralapp. Kraschlandade i verkligheten när budgivningen stannade på 4 kr. Besviken? Jo då.

Envishet och drömmar

[Yllhilda]
2014-04-24 17:59
#2

#1 Det är tyvärr ofta så. Folk är inte villiga att ge vad som är värt när underbetalda och överarbetade asiater kan göra det mycket billigare. Kvalitet och lokalproducerat är en bit bort i framtiden. 

Min kompis virkade hela tiden överkast, men tog aldrig betalt för dem eftersom hon bara skulle bli irriterad över att folk aldrig var villiga att betala ens hälften av vad materialet kostade.

[Yllhilda]
2014-04-24 18:10
#3

Sen, jag vet inte om mormorsrutor är så mycket på modet just nu, och det påverkar ju priserna också.

lokföraren
2014-04-25 08:21
#4

Jag är 72 år gammal och har virkat i hela mitt liv, men sälja kunde jag inte för alltid var det dyrt när man räknade materialet + tiden.

Till dig som sålde mössan på Tradera - dom (Tradera) uppmanar att man sätter 1.00 kr som utropspris och säger att då blir det flera bud som trissar upp priset. Tyvärr är det inte så. Men om du värdet på pläden till exempel, då får du inget bud heller.

Jag har konstaterat för länge sen att färdig handarbete går inte att sälja för vettig pris på Tradera.

Tradera är bra för begagnade saker.

Pialinn
2014-04-25 15:00
#5

Min egen styvsyster ville inte betala 400:- i "lön" om jag stickade en jumper åt henne.

Det är bara folk som själva sysslar med nåt hantverk som är villiga att betala.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

[Yllhilda]
2014-04-28 01:26
#6

#5 Det är dem som jobbar med det som vet hur mycket tid och energi som går åt i ett projekt, och därmed vet att uppskatta det. Kanske man borde försöka få upp ögonen på folk och inte vara så blygsamma (i vart fall jag kan bli väldigt blyg när mina verk uppmärksammas).

Annons:
nickiee
2014-06-22 06:41
#7

folk vill så gärna ha men inte betala för det som är handarbetat då får dom köpa sånt som är maskin gjort å ej få det med riktig värme nedlagt på det …..jag brukar svara folk om dom frågar .att om jag skulle livnära mej på sånt jag gör så är det 350 kr i tim + moms åå då blir dom häpna över priset å då säger jag att nu säljer jag till exempel tar ett 3d pärldjur jag gör kostar 50 kr för 1 å 3 för 125 kr för folk tycker 50 är dyrt men dom vet ej hur lång tid det tar å det säger jag å sen det ja skrev innan då håller dom med att det kanske ej va så dyrt ändå …

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

molbojse
2014-07-17 14:01
#8

Jag virkar mössor på beställning, och tar 150kr för enfärgade och 200 för randiga. Frakten ingår. Frakten ligger på 45kr och garnet på ca 25kr/nystan. Då jag behöver två nystan går det på 50kr istället. 50+45=95. Alltså tjänar jag bara 55kr på det jag gör. Skulle jag även ta betalt för tiden som går åt, ligger priset inte längre på 150 spänn…
Men folk tycker fortfarande att det är dyrt. Det är lite tråkigt att se hur snåla vi är i dagens samhälle :(

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

Upp till toppen
Annons: