Annons:
Etikettvirka
Läst 13847 ggr
Neus
2014-01-18 14:14

Virkad Sångpåse med figurer

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag gjort klart en virkad sångpåse med virkade djur och figurer till barnbarnet. 

En sångpåse är en påse med olika figurer. Man tar upp en figur i taget och sjunger en sång om just den figuren.

Sångerna som är tänkta till denna sångpåse är:
Krokodil- Nyss så mötte jag en krokodil…
Räv- What did the fox say…(Sonen gillar att sjunga den för sitt barn giggle.gif )
Elefant- En elefant balanserade….
Råtta- Var bor du lilla råtta….
Spindel- Imse, vimse, spindel…
Båt- En liten båt blir ofta våt…
Gurka- Här dansar Herr Gurka….
Babba (den bruna figuren)- Babblarnas sång
Bil- Jag hamrar och spikar, jag bygger en bil….
Stjärna- Blinka lilla stjärna
Snigel- Lilla snigel akta dig….

Sen kan man ju sjunga andra sånger som passar till…

Annons:
tlover
2014-01-18 14:18
#1

åh jag tror jag skulle ha älskat den då jag var liten, nu önskar jag att jag kunde virka, jättefin idé.

l'm back

Caspia
2014-01-18 17:24
#2

Härligt! Så fina figurer och påsen är ju helt underbar. Jag arbetade tidigare som förskollärare och sångpåsen var min bästa vän näst efter figuren Pino. Om du vill ha några fler förslag att virka så hade vår påse bl a en groda (små grodorna eller bläup sa den söta lilla grodan), anka (tre små ankungar), nyckelpiga (en nyckelpiga jag har på armen), ekorre (ekorrn satt i granen eller ekorren viftar på sin svans), katt (lille katt), gris (lille gris) och ko (lille ko eller Mamma mu).

Envishet och drömmar

[chiffong]
2014-01-18 17:34
#3

Verkligen jättefin påse och fina figurer. Och vilken smart idé, har aldrig hört om det förut (har stora barn, får väl vänta på barnbarnen så ska jag göra likadant). :)

[Yllhilda]
2014-01-19 12:12
#4

Vad underbart inspirerande! 🙂

[JeanetteK]
2014-01-20 13:44
#5

Vi hade en sångpåse när jag jobbade på dagis som var jätte-uppskattad verkligen. Tänk om man kommit på att virka den själv, det var ju en helt underbar idé.

Holyghostorchid
2014-01-22 19:43
#6

Åh vad snyggt!!! Skulle min barngrupp på förskolan älska! Riktigt bra gjort! :)

Annons:
Wida
2014-01-28 18:10
#7

Åh va fint!

Garanterat en uppskattad gåva :)

smurfan37
2014-02-02 18:51
#8

Vilken mysig sångpåse!! Jag har sytt en till min dotter, men köpte lite olika djur o la i :)

kena10
2014-02-03 00:43
#9

Fantastiskt fint, vilken otroligt trevlig gåva!

Upp till toppen
Annons: