Annons:
Etikettgarn
Läst 2328 ggr
Storkebodas
2013-12-14 13:39

Ekologiskt garn

Jag har börjat intressera mig för virkning och har tänkt köpa några olika garner. Främst vill jag virka djurfigurer o liknande. :) I alla fall skulle jag helst vilja använda ekologiska garner, och jag skulle behöva lite tips från er om var man kan köpa ekogarner i vitt, brunt o svart. :)

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

Annons:
Caspia
2013-12-14 17:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Marks & Kattens har ett ekologiskt bomullsgarn som heter Eco Baby Bomull. Det tillverkas i Nederländerna. Jag har det i dessa två färger.

Envishet och drömmar

Storkebodas
2013-12-15 12:47
#2

#1 Tack så mycket för ditt svar! De finns i precis de färgerna jag vill ha. :) Funkar de bra att virka med tycker du?

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

Caspia
2013-12-15 13:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

#2. Det är ganska tunt så det blir väldigt små figurer, om man ska göra det. Jag gillar att virka med det garnet, men jag är inte kräsen. Här är en bild på en handduk.

Envishet och drömmar

Caspia
2013-12-15 13:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

…och här är en grytlapp virkad i dubbelt garn, en av varje färg.

Envishet och drömmar

[Yllhilda]
2013-12-18 15:22
#5

#4 Vilka härliga förslag! 🙂

Storkebodas
2013-12-18 16:10
#6

#4 Jag har beställt och fått hem det garnet du tipsade om. Kvaliten och färgerna känns så som jag ville ha det, men det var lite för tunt för min del. :) Tack för tipset ändå! Nu tror jag att jag har hittat ett annat garn i den storlek jag vill ha (tror jag iaf, försr knappt det här med storlekar. Men 8/8 ska motsvara 4,5 ungefär va?). Tänkte länka till det om det är någon annan som senare söker på sidan. :) http://www.textilhuset.se/garn/bomull/elias-54001 Förresten, tror ni det är samma garn som här?: http://miljoklon.se/visa_produkt.asp?t=Elias+ekobomullsgarn+tjockare&id=1024&lang=sv För bilderna ser ju lite annorlunda ut men de heter ju samma sak. :)

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: