Till djuren

Virka hundtröja

2013-09-04 16:38 #0 av: MelindaOhman

Jag söker efter något lite lättare mönster på en hundtröja, någon som har eller känner till? Lägg gärna in bilder :)

Anmäl
2013-09-09 15:05 #1 av: [haemoglobin]

Ja det undrar minsann jag också! D:

Anmäl
2013-09-09 18:20 #2 av: [Yllhilda]

http://www.stickamera.se/gratismonster.php?gratismonster=gm_husdjur&svenska

¨* Den som gapar efter galen fågel ser inte skogen för alla ben *¨
Medarbetare på virkning och gravid ifokus.

Anmäl
2013-09-09 23:01 #3 av: Cahira

Jadå, jag virkade en åt Ixxi! Jag mätte upp hennes mått, tog ett STORT papper, ritade upp flaggan med linjal och sen virkade jag volang som start och sedan virkade jag bara vanligt och bytte färg när jag ville det. (man kan göra samma med randigt eller bara ta flerfärgat garn och köra på). När rutan var klar gjorde jag resten i annan färg som krage, vek dubbel och sydde ihop med nål och samma garnfärg. Jag virkade en flärp med hål i och satte fast knappar och tadaa! Tröja klar :) 

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Anmäl
2013-09-09 23:02 #4 av: Cahira

bild 2

Anmäl
2013-09-09 23:05 #5 av: MelindaOhman

Här är min lille Hugo snart 6 mån och skulle behöva täcka stor del av hans kropp Skrattar 

Anmäl
2013-09-10 00:34 #6 av: Cahira

I den åldern kan du i hösttider ta en raggsocka och klippa hål i, ev strumpbyxa som är väldigt flexibelt för han kommer växa fort. :) Du kan även virka en "kroppsstrumpa" och virka fast snören som du knyter runt så gör det inget att han växer lite. :) 

Supersöt! :) 

Anmäl
2013-09-10 07:46 #7 av: MelindaOhman

Han är inte liten Skrattar han är lika stor som en vuxen jack russell Cool 

Anmäl
2013-09-10 12:22 #8 av: [haemoglobin]

#4 , #7 men gud så fin :D!

Anmäl
2013-09-10 12:27 #9 av: MelindaOhman

Tack Skrattar

Anmäl
2013-09-10 20:24 #10 av: Cahira

Sööööt! KärKärKär

Anmäl
2013-09-12 08:23 #11 av: torsölotta

Jag gjorde en pippitröja en gång åt en liten jycke. Hon hade en jacka redan som jag lånade och ritade av på en stor tidning. Ritade halva och tog ur måtten för frambenen. Det visade sig funka fint.

Anmäl
2013-10-04 07:23 #12 av: IdaStranne

Ta en sånn benvärmare o klipp hål för benen ;)

Annars har jag en sida här. Dock har jag själv aldrig gjort något
http://www.garnstudio.com/lang/se/category_oversikt.php?kat=6&word=empty&tword=0&page=3&sort=datedesc

Anmäl
2013-10-04 08:41 #13 av: [JeanetteK]

Åh vad söt han är! Förstår att han kan behöva något varmt på sig på vintern. Jag har en kompis som har en liknande och hon sydde ihop en lång halsduk - runt runt runt som en tub - och lät det vara hål där benen ska sticka ut. Hoppas du fattar hur jag menar. Skämtar

Jag har en stor flatcoated retriever som inte behöver kläder, men det skulle vara roligt att pynta honom lite. Kanske jag kan lura på honom en halsduk... Glad

Sajtvärdinna på LantdjurHantverk och Återbruk.. 
Medarbetare på Miljonär
Min blogg om livet på Månskensfarmen.

Anmäl
2014-05-13 15:31 #14 av: Saffran0Spice

På min hemsida 
http://saffrandoggies.weebly.com/

Så har jag lagt upp mönster på stickade och virkade tröjor som man kan använda si av om man vill =)
Gör nya mönster då och då, just nu planerar jag att virka en overall ^^

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.