Annons:
Etikettdjursaker
Läst 22601 ggr
MelindaOhman
9/4/13, 4:38 PM

Virka hundtröja

Jag söker efter något lite lättare mönster på en hundtröja, någon som har eller känner till? Lägg gärna in bilder :)

Mvh Melinda

-Sajtvärd på Virkning.iFokus.se-

Annons:
[haemoglobin]
9/9/13, 3:05 PM
#1

Ja det undrar minsann jag också! D:

Cahira
9/9/13, 11:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jadå, jag virkade en åt Ixxi! Jag mätte upp hennes mått, tog ett STORT papper, ritade upp flaggan med linjal och sen virkade jag volang som start och sedan virkade jag bara vanligt och bytte färg när jag ville det. (man kan göra samma med randigt eller bara ta flerfärgat garn och köra på). När rutan var klar gjorde jag resten i annan färg som krage, vek dubbel och sydde ihop med nål och samma garnfärg. Jag virkade en flärp med hål i och satte fast knappar och tadaa! Tröja klar :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
9/9/13, 11:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

bild 2

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

MelindaOhman
9/9/13, 11:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Här är min lille Hugo snart 6 mån och skulle behöva täcka stor del av hans kropp 😃

Mvh Melinda

-Sajtvärd på Virkning.iFokus.se-

Cahira
9/10/13, 12:34 AM
#6

I den åldern kan du i hösttider ta en raggsocka och klippa hål i, ev strumpbyxa som är väldigt flexibelt för han kommer växa fort. :) Du kan även virka en "kroppsstrumpa" och virka fast snören som du knyter runt så gör det inget att han växer lite. :) 

Supersöt! :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
MelindaOhman
9/10/13, 7:46 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Han är inte liten 😃 han är lika stor som en vuxen jack russell 😎

Mvh Melinda

-Sajtvärd på Virkning.iFokus.se-

[haemoglobin]
9/10/13, 12:22 PM
#8

#4 , #7 men gud så fin :D!

MelindaOhman
9/10/13, 12:27 PM
#9

Tack 😃

Mvh Melinda

-Sajtvärd på Virkning.iFokus.se-

Cahira
9/10/13, 8:24 PM
#10

Sööööt! 😍😍😍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

torsölotta
9/12/13, 8:23 AM
#11

Jag gjorde en pippitröja en gång åt en liten jycke. Hon hade en jacka redan som jag lånade och ritade av på en stor tidning. Ritade halva och tog ur måtten för frambenen. Det visade sig funka fint.

IdaStranne
10/4/13, 7:23 AM
#12

Ta en sånn benvärmare o klipp hål för benen ;)

Annars har jag en sida här. Dock har jag själv aldrig gjort något
http://www.garnstudio.com/lang/se/category_oversikt.php?kat=6&word=empty&tword=0&page=3&sort=datedesc

MVH en djur o kramgalen Ida Galen
lifewithapaw.blogg.se - Bloggar om djur, natur, fotografering och mitt iv

Medarbetare på Bortskänkes och Chihuahua

[JeanetteK]
10/4/13, 8:41 AM
#13

Åh vad söt han är! Förstår att han kan behöva något varmt på sig på vintern. Jag har en kompis som har en liknande och hon sydde ihop en lång halsduk - runt runt runt som en tub - och lät det vara hål där benen ska sticka ut. Hoppas du fattar hur jag menar. 😉

Jag har en stor flatcoated retriever som inte behöver kläder, men det skulle vara roligt att pynta honom lite. Kanske jag kan lura på honom en halsduk… 🙂

Annons:
Saffran0Spice
5/13/14, 3:31 PM
#14

På min hemsida 
http://saffrandoggies.weebly.com/

Så har jag lagt upp mönster på stickade och virkade tröjor som man kan använda si av om man vill =)
Gör nya mönster då och då, just nu planerar jag att virka en overall ^^

Saffran0Spice
5/15/14, 8:46 AM
#15

Jag har nu gjort ett mönster på en enkel kappa man kan anpassa helt efter sin egen hund - det är ett stickmönster med virkning inkluderat och om man är duktig kan man enkelt omvandla hela mönstret till virkning =)

Tanken är att det passar vinthund, men den går att anpassa till ALLA hundar - så slänger in länken här.

Enkel Vinthundskappa

Upp till toppen
Annons: